Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja mie » 03.10.2016 20:18

Ei ole palaute, mutta minkä arvon armeijan upseeri saisi?
mie
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 03.10.2016 20:46

mie kirjoitti:Ei ole palaute, mutta minkä arvon armeijan upseeri saisi?


Jokainen tapaus katsotaan erikseen Suomen Armeijan ylimmän johdon kanssa, eli mitään suoraa arvoa minkä upseerit saa ei voida sanoa. Jos on kiinnostusta jatkaa uraa Suomen Armeijassa, ottaen yhteyttä Suomen Armeijan ylimpään johtoon: Taxsi20, Jedai, Kultsigai2, Marrissa

-kg2 - Ylimmän johdon luvalla.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja mie » 03.10.2016 20:57

Sinänsä aika outoa, kun ette ole ennen tarjonnu tälläst apusopimusta.. Johtuuko se siitä, että SA oli/on epäaktiivinen? Vai ihan muuten vain?

Köh..
mie
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 03.10.2016 21:07

mie kirjoitti:Sinänsä aika outoa, kun ette ole ennen tarjonnu tälläst apusopimusta.. Johtuuko se siitä, että SA oli/on epäaktiivinen? Vai ihan muuten vain?

Köh..


On annettu aikoinaan apua Jääkäriprikaatille sekä Asevoimille. Näitä kaikkia yhdistää yksi tekijä: Meillä on ollut/tai on liittosopimus kyseisen armeijan kanssa. Muistaakseni joskus on muistakin armeijoista tuleville annettu arvoa.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 23.10.2016 23:17

Kirjoitin tämän tänne sillä en oikein sopivaa paikkaa löytänyt. Tämä aihe kuitenkin kaikkista lähimpänä.

Miehistöläisen toimenkuva on erittäin tylsä Suomen Armeijassa. Tuntuu, että ei ole oikein tekemistä miehistöläisellä. Olen itse Suomen Armeijassa kunnolla koittanut olla sellaiset 3-4v jo. Mun pisimmät oleskeluajat ovat olleet 4-6kk luokkaa. Mun mielestä tässä ei voi enään sanoa, että katso peliin kun olet niin noob ettet kestä. Mulla on mielenkiinto lopahtanut aina siitä syystä ettei Sotamiehille tarjota tarpeeksi mielenkiintoista tekemistä Suomen Armeijassa. Tämä on samaa päivästä toiseen. Tulet päämajaan, värväät, puhut paskaa. Mulla ei ole mielenkiintoa siitä ajasta mitä habbossa vietän olla SA:ssa juuri tämän takia.

Virkoihin on aivan liian suuret vaatimukset esimerkiksi. Mistä saa esimerkiksi vähän jo kokenut ja osaava Sotamies intoa toimia, kun pitää odottaa kuukausia sitä, että aletaan edes tosissaan harkitsemaan ottamaan virkaan. Pienitasoinen Sotamies, kun on aina osaamaton ja epäsovelias mihinkään virkaan. Koulutukset ja perehdytykset ovat keksitty. Näihin pääsyyn pitäisi olla raja paljon alhaisempi sillä perehdytyksen aikana näkee millaista virka oikeasti on ja riittääkö mahdollisuudet virkaan. Muunmuassa Peruskurssikouluttaja on erittäin hyvä esimerkki liian korkeasta vaatimustasosta.

Päivystys on tehty myös liian hankalasti. Päivystää ei saa ilman oikeuksia eikä ilman Korpraalin titteliä oikeastaan. Apupäivystäjältäkin vaaditaan jo liikaa. Päivystys on tehtävä, jossa kuitenkin viihtyy iso osa miehistöstä sillä se on oikeasti erilaista toimintaa kuin se kuukaudesta toiseen samojen rutiininen tekeminen päämajassa. Päivystystä pitäisi muuttaa siten, että rajoitetuin mahdollisuuksin olisi jo alempitasoisena mahdollisuus päivystää esimiehen valvoessa. Meillä on kuitenkin foorumeilla hienot ohjeet päivystämiseen joten ne sisäistettyään on jo valmis valvonnassa päivystämään, vaikka hieman rajoitetuin oikeuksin.

Toimintaa on myös aivan liian vähän tarjolla Suomen Armeijassa. Ymmärrän, että toimintaa ei voida aina pitää sillä muuta asiat tulevat päälle, on hyvä pitää päämajaa myös listoilla. Aina ei ole vahvuuttakaan siihen. Koulutusosasto voisi oikeasti pitää paljon useammin ja vaihtelevampaa toimintaa miehistölle. Esimerkiksi jokaisena arkipäivänä pyrittäisiin jotain toteuttamaan. Hyvä lähtö olisi siinä, että vaikka koitettaisiin kolme kertaa viikossa arkisin järjestää toimintaa, joka on hieman erilaista. Arkena siksi, että viikonloppuisin en ainakaan itse haluaisi ihmisiä kehoittaa olemaan habbossa toiminnan varjolla. Viikonloppuisin on hyvä käydä ulkona ja tehdä asioita. Viikonloput voisikin pyhittää paljon herkemmin toiminnalta sitä varten, että ihmiset tekisivät Lauantai iltapäivällä muuta kuin viettäisivät aikaa habbossa.

Toivon, että otatte tämän tossissanne ja saamme synnytetyä keskustelua sekä toimenpiteitä asian suhteen. Olen erittäin huolissani siitä miten SA:n annetaan vain valua aktiivisuudessa pohjalle. Kehityksen aika on nyt! Nyt on viimehetket palauttaa Suomen Armeijan ylepys sekä maine takaisin!

- Suomen Armeijan pitkäaikainen sotilas, Sotamies timmioakmen
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bathi » 24.10.2016 21:19

timmioakmen kirjoitti:Miehistöläisen toimenkuva on erittäin tylsä Suomen Armeijassa. Tuntuu, että ei ole oikein tekemistä miehistöläisellä. Olen itse Suomen Armeijassa kunnolla koittanut olla sellaiset 3-4v jo. Mun pisimmät oleskeluajat ovat olleet 4-6kk luokkaa. Mun mielestä tässä ei voi enään sanoa, että katso peliin kun olet niin noob ettet kestä. Mulla on mielenkiinto lopahtanut aina siitä syystä ettei Sotamiehille tarjota tarpeeksi mielenkiintoista tekemistä Suomen Armeijassa. Tämä on samaa päivästä toiseen. Tulet päämajaan, värväät, puhut paskaa. Mulla ei ole mielenkiintoa siitä ajasta mitä habbossa vietän olla SA:ssa juuri tämän takia.

Virkoihin on aivan liian suuret vaatimukset esimerkiksi. Mistä saa esimerkiksi vähän jo kokenut ja osaava Sotamies intoa toimia, kun pitää odottaa kuukausia sitä, että aletaan edes tosissaan harkitsemaan ottamaan virkaan. Pienitasoinen Sotamies, kun on aina osaamaton ja epäsovelias mihinkään virkaan. Koulutukset ja perehdytykset ovat keksitty. Näihin pääsyyn pitäisi olla raja paljon alhaisempi sillä perehdytyksen aikana näkee millaista virka oikeasti on ja riittääkö mahdollisuudet virkaan. Muunmuassa Peruskurssikouluttaja on erittäin hyvä esimerkki liian korkeasta vaatimustasosta.

Päivystys on tehty myös liian hankalasti. Päivystää ei saa ilman oikeuksia eikä ilman Korpraalin titteliä oikeastaan. Apupäivystäjältäkin vaaditaan jo liikaa. Päivystys on tehtävä, jossa kuitenkin viihtyy iso osa miehistöstä sillä se on oikeasti erilaista toimintaa kuin se kuukaudesta toiseen samojen rutiininen tekeminen päämajassa. Päivystystä pitäisi muuttaa siten, että rajoitetuin mahdollisuuksin olisi jo alempitasoisena mahdollisuus päivystää esimiehen valvoessa. Meillä on kuitenkin foorumeilla hienot ohjeet päivystämiseen joten ne sisäistettyään on jo valmis valvonnassa päivystämään, vaikka hieman rajoitetuin oikeuksin.

Toimintaa on myös aivan liian vähän tarjolla Suomen Armeijassa. Ymmärrän, että toimintaa ei voida aina pitää sillä muuta asiat tulevat päälle, on hyvä pitää päämajaa myös listoilla. Aina ei ole vahvuuttakaan siihen. Koulutusosasto voisi oikeasti pitää paljon useammin ja vaihtelevampaa toimintaa miehistölle. Esimerkiksi jokaisena arkipäivänä pyrittäisiin jotain toteuttamaan. Hyvä lähtö olisi siinä, että vaikka koitettaisiin kolme kertaa viikossa arkisin järjestää toimintaa, joka on hieman erilaista. Arkena siksi, että viikonloppuisin en ainakaan itse haluaisi ihmisiä kehoittaa olemaan habbossa toiminnan varjolla. Viikonloppuisin on hyvä käydä ulkona ja tehdä asioita. Viikonloput voisikin pyhittää paljon herkemmin toiminnalta sitä varten, että ihmiset tekisivät Lauantai iltapäivällä muuta kuin viettäisivät aikaa habbossa.


Se on totta, että miehistöläisten aika kuluu portin avaamista odoteltaessa ja värvissä istumalla. Jos miehistöläisille ei tarjota mitään tekemistä, oletan, että palautetta kirjoitettaessasi voisit itse keksiä jonkinnäköisen idean, miten miehistöläisille saataisiin jonkinnäköistä tekemistä.

En sitten tiedä, millä tavalla virkojen vaatimukset ovat liian suuret varsinkaan, kun ne eivät täysin kiveen hakattuja vaatimuksia ole. Joustovaraa oli minunkin tapauksessani, joten varmasti niin virkoihin kuin päivystykseen on varmasti katsottu hyväksi pistää jonkinnäköinen raja. Itse ollessani Jääkärirykmentissä huomasin, että juuri ylennetyt jääkärit päivystävät, eivätkä edes tajua koko hommasta yhtikäs mitään. Myöskin puhuit siitä, että oikeudet ovat pakolliset päivystäessä. Jos päivystäjän lähes jokaiseen tehtävään tullaan tarviimaan oikeuksia, joten miksi ne eivät tällöin olisi vaatimuksena?

Suomen Armeijassa päivystäjä huolehtii värvin toiminnasta. Päivystäjän tehtävänähän on puuttua ensimmäiseksi värvissä tapahtuviin rikkeisiin ja päivystäjän joutuisi myöskin osata tehdä kaikenmaailman päivystäjän rikeilmoitukset ja ylipäätään raportti päivystyksestä. En todellakaan osaa kuvitella, että jokainen sotamies osaisi tämän. Eikä se varmasti niin ole. Muissa armeijoissa päivystäjän tehtävät ovat lähes ainoastaan huolehtiminen värväyksestä ja alokaskoulutuksesta. Esimerkiksi Liittoarmeijassa päivystäjällä ei ole kurinpidollista valtaa ollenkaan. Tämäkin on varmasti yksi syy, miksi Liittoarmeijan sotilas pääsee aiemmin päivystämään Liittoarmeijassa kuin Suomen Armeijan sotilas Suomen Armeijassaan.
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 24.10.2016 22:01

Pyydän Bathi lukemaan viestini ajatuksella.
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bathi » 24.10.2016 22:26

Luin sun viestisi kyllä täysin ajatuksella läpi, mikä ei kelpaa? En ollut täysin samaa mieltä kanssasi?
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 24.10.2016 23:11

Jos miehistöläisille ei tarjota mitään tekemistä, oletan, että palautetta kirjoitettaessasi voisit itse keksiä jonkinnäköisen idean, miten miehistöläisille saataisiin jonkinnäköistä tekemistä.

Mun viestistä: Koulutusosasto voisi oikeasti pitää paljon useammin ja vaihtelevampaa toimintaa miehistölle. Esimerkiksi jokaisena arkipäivänä pyrittäisiin jotain toteuttamaan. Hyvä lähtö olisi siinä, että vaikka koitettaisiin kolme kertaa viikossa arkisin järjestää toimintaa, joka on hieman erilaista

Elikkä vaikka Metsäharjoitusta, Esterataa, Sovellettua tupakoulutusta jne jne jne...


Myöskin puhuit siitä, että oikeudet ovat pakolliset päivystäessä. Jos päivystäjän lähes jokaiseen tehtävään tullaan tarviimaan oikeuksia, joten miksi ne eivät tällöin olisi vaatimuksena?
Suomen Armeijassa päivystäjä huolehtii värvin toiminnasta. Päivystäjän tehtävänähän on puuttua ensimmäiseksi värvissä tapahtuviin rikkeisiin ja päivystäjän joutuisi myöskin osata tehdä kaikenmaailman päivystäjän rikeilmoitukset ja ylipäätään raportti päivystyksestä. En todellakaan osaa kuvitella, että jokainen sotamies osaisi tämän. Eikä se varmasti niin ole.

Mun viestistä: Päivystystä pitäisi muuttaa siten, että rajoitetuin mahdollisuuksin olisi jo alempitasoisena mahdollisuus päivystää esimiehen valvoessa. Meillä on kuitenkin foorumeilla hienot ohjeet päivystämiseen joten ne sisäistettyään on jo valmis valvonnassa päivystämään, vaikka hieman rajoitetuin oikeuksin.



Mun tarkoituksena ei ole ketään suututtaa tai hyökätä vastaan. Pyysin siksi lukemaan, että löydät vastaukset mutta tuossa ne ovat :) Juuri noihin sun asioihin vedoten teinkin tuon tekstin ja siellä ehdoteltu miten voisi muuttaa eteenpäin.

Miten muut? Olisiko tästä listalta joku hyvä asia oikein eteenpäin vietäväksi?
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bathi » 25.10.2016 06:51

Miksi jollain rajoitetuilla oikeuksilla pitäisi siis saada päivystää? Mä voin vannoa, että sä saat päivystää urasi myöhemmässä vaiheessa ihan tarpeeksi. Ehdit kyllä vielä. Ja mä luin tuon kaiken, mitä sinä tuohon pistit. Miksi sä saman viestin lainaat tähän? Mulla oli asiasta vastamielipide ja se ei kelpaa sinulle?
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 25.10.2016 15:36

Jees en edes aijo vastata, kun asenteesi on tuo asialliseen tekstiin.

Ei ole tarkotettu turhalle jauhamiselle, seuraavat turhat viestit poistetaan varoittamatta. -car
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bathi » 25.10.2016 16:06

"Asenteesi on tuo asialliseen tekstiin."

Okei, selvä. Ilmeisestikin sinulla on ainoastaan oikeus mielipiteeseesi ja mielipiteesi on aina oikea. Hienoa.

Ei ole tarkotettu turhalle jauhamiselle, seuraavat turhat viestit poistetaan varoittamatta. -car
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 30.10.2016 19:25

Toivoisin päättävältä taholta kommentia noihin asioihin mitkä mainitsin. Kuitenkin nuo asiat ovat sellaisia joiden kanssa miehistöläiset joutuvat kamppailemaan päivittäin eikä noita voi tuosta vain sivuuttaa.
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 31.10.2016 16:49

Kommentoin nyt lyhyesti:

Virat:
Virkojen tarkoitus on mahdollistaa Suomen Armeijan toiminta, ei olle itseisarvo ja motivaationlähde Suomen Armeijassa. Kaikille siis ei voida keksiä jotain hauskaa ja hyödyllistä virkaa koska niitä yksinkertaisesti ei vain ole. Tekemisen ja motivaation pitää lähteä siitä että me ylläpidämme Suomen Armeija nimistä armeijaa yhdessä. Itsensä kouluttaminen ja osaamisen kehittäminen on se mistä tekemistä löydetään.

Päivystys:
Suomen Armeijan päivystäjästä on pätäetty tehdä jollakin tavalla merkityksellinen tehtävä eikä vain lisävärvääjä. Tästä syystä päivystäjälle on annettu erittäin kovat oikeudet tehdä asioita joihin tarvitaan lähes poikkeuksetta oikeudet ja varmuus että kys. tehtävistä selviää. Koko homman merkitys hajoaa jos tästä lähetään sompailemaan alaspäin. En sano että tätä voitaisi kehittää jollakin tavalla eteenpäin systeemiä, ns. apupäivystäjä lisäystä. Mutta päivystys itsessään ei voi muuttua jos sillä tahdotaan pitää joku merkitys.

Toiminta:
Toimintaa tosiaan on liian vähän, mutta ongelmat ovat oikeastaan siinä että joko porukkaa ei ole, tai se pakenee idleen jos joku toimintaa ehdottaa. Tämä tekee kyseisestä asiasta hyvin haastavaa, varsinkaan järjestää toimintaa joka päivä. Tätä kuitenkin pyritään kehittämään vielä eteenpäin.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 15.11.2016 19:11

Nykyinen PK systeemi on huono, mielestäni se että liityt vaikka tiistaina niin samana päivänä tai jos liityt 18:50 niin oot jo 20min päästä sotamies 1, mielestäni alokkaasta sotamieheks pääsyyn pitäisi olla alokas vähintään 2pv ( Eli 3. päivänä vasta pääsisi sotamieheksi. ) :thudown:

Ja lisäksi kun tätä uutta PK systeemiä tehtiin ajatteliko kukaan että alokkaasta-sotamieheksi ylennyksellä pitäisi olla arvoa? Se että saat sen 20min ei tuo ylennykseen mitään arvoa edes kyseisen alokkaan mielestä! :?
Viimeksi muokannut BanniNaata päivämäärä 17.11.2016 00:04, muokattu yhteensä 3 kertaa
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron