Kehitysideat

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Seittivelho » 19.11.2016 11:12

aikamoiseksi säätämiseksi menee jos aletaan sallia vain tietyissä tilanteissa erilaisia hiustyylejä.
Kuinka moni sitten unohtaa että se täytyy taas vaihtaa värviin mentäessä? Syntyy epäselvyyksiä milloin sitä "hienompaa" tukkaa saa pitää. Turhia rikkeitäkin syntyy kun jonkun tapahtuman jälkeen joukko ihmisiä unohtaa vaihtaa hiuksiaan.
Kuva
10.10.15 | PK 13.10.15 | KK 28.2.16 | 2.lk 8.1.17 | AUK1 12.3.17 - 18.6.17 | AUK2 20.8.17 - 29.10.17 | 1.lk 24.12.17 | RUK 9.6.19 - 2.2.20 |
Spoiler: +
Avatar
Seittivelho
Esimies
 
Viestit: 2362
Liittynyt: 06.07.2015 19:45

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja SALA-AGENTTI48 » 19.11.2016 12:13

No näin se on. Pidetään vaan se siili ja kalju miehillä. Keep it simple.
Kuva
Suomen Armeijassa jo 28.11.2008 lähtien.
Spoiler: +
Kuva
Kuva
Avatar
SALA-AGENTTI48
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 3551
Liittynyt: 15.02.2011 14:04
Paikkakunta: Nådendal

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Abata » 19.11.2016 14:01

Tai antakaa periks ja keep it simple. Mitä ihmeen väliä sillä on jos porukka pitää niitä erilaisia siistejä hiuksia siellä baretin alla kun ette te tätä asiaa vastustavat edes nää niitä hiuksia. En oo ainakaan MVssä tai Armeijassa huomannut mitään ongelmaa näiden hiusten kanssa niin miksi siitä turhaan tehdä? Sille liittyjälle voi edelleen sanoa että siili tai kalju. Sitten jos hän laittaa tällaisen hiustyylin niin antaa olla tai sitten vaihtaa sen ite jälkeenpäin. En nää asiassa ongelmaa
Kuva


Spoiler: +
Kuva
Kuva
Reservissä 21.6.-10.8.2016
Avatar
Abata
Konkari
 
Viestit: 487
Liittynyt: 10.08.2011 12:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 19.11.2016 14:27

Kiitos Timmille ehdotuksesta, otetaan käsittelyyn ja mietitään, mutta en kyllä tiedä, missä asiassa pitäisi antaa periksi? Kuten KG totesi, niin nytkin jo baretin alla voi pitää mitä tahansa hiustyyliä, vaikkapa afroa jos se ei näy ulkopuolelle. Eihän sitä ketään pysty näkemään mitä sen baretin alla on todellisuudessa. Ja tietenkin kun baretti otetaan pois, pitää muistaa myös hiustyyli vaihtaa.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 20.11.2016 22:48

Kuten olette huomanneet, armeijassa ei ole hirveän aktiivista olisi kiva saada jotakin aktiivisemmiksi kuten:

Minulla on 2 turhaa ja ylimääräistä ryhmää olisi kiva saada ne käyttöön ja ajattelin tälläistä:
Viikon & Vuoden aktiivit.

Joka sunnuntain tarkastuksessa voitaisiin valita viikon aktiivi joka saisi laittaa sen merkin esille ja pitää sitä merkkiä viikon jonka jälkeen hänet poistetaan ryhmästä ja ryhmään astuu uusi aktiivi. Vuoden on sama mutta isompi pesti joka valitaan joka vuoden viimeinen sunnuntain tarkastus. Tottakai merkillä voisi olla arvoa sen verran että sitä ei helpolla saada, näin voitaisiin saada useampi sotamieskin aktiivisemmiksi hankkimaan merkkiä.

Kiva bonus olisi vielä: Jos joka viikon (ja vuoden) vanha aktiivi saisi ilmoittaa uuden aktiivin.

Koska mielestäni Suomen armeija oikeasti täytyy saada aktiivisemmaksi nykyään kaikki viihtyy MVn armeijassa ym. koska kukaan ei edes päästä sisäänkun armeijassa about 4 esimiestä kaikki idlessä.


Kuten sanoin minulla on kummatkin ryhmät joten ei tarvitse ostaa mitään. Voin antaa kenraalille tai jollekkin muulle YPn joka voisi vastata merkistä koska itse en oikein ymmärrä näistä mitään. Tämä on siis idea joka täytyy vain valmistaa ei tarvitse ostaa mitään tai tehdä mitään poikkeuksia nykyiseen armeijaan. Ideassa on siis vain plussaa! Ryhmiäkään ei tarvitse ostaakun minulla on ne jo valmiina ylimääräisenä lojumassa.

Ryhmät ovat siis vanhalla hahmollani jolla olen jo lopettanut pelaamisen ( -HaisuNaata- ) Aloitin samaan aikaan pelaamaan tällä ( HaisevaNaata ) Mutta muistan kyllä tunnuksen -HaisuNaata-lle
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Azeyr » 20.11.2016 22:59

-Haisunaata- kirjoitti:Kuten sanoin minulla on kummatkin ryhmät joten ei tarvitse ostaa mitään. Voin antaa kenraalille tai jollekkin muulle YPn joka voisi vastata merkistä koska itse en oikein ymmärrä näistä mitään. Tämä on siis idea joka täytyy vain valmistaa ei tarvitse ostaa mitään tai tehdä mitään poikkeuksia nykyiseen armeijaan. Ideassa on siis vain plussaa! Ryhmiäkään ei tarvitse ostaakun minulla on ne jo valmiina ylimääräisenä lojumassa.


Puhtaasti tylsyydestä tungettelen SAn forkille. Idea on hyvä ja osittain vanhakin (ks. viikon sotilas). Ryhmämerkin antaminen tosissaan lisäisi ylläpidon työtä. Tästä en oo varma mut oletan että ryhmän pitäisi olla Omistuksen tai jonkun SAn esimiehen / muun luotetun henkilön omistama. Ylläpitokaan ei kuitenkaan olisi ilmaista jos otetaan nyt huomioon se, että vain ryhmän omistaja voi hyväksyä siihen jäseniä ilman HC jäsenyyttä.
Azeyr
Jäsen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 13.06.2016 00:39

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 20.11.2016 23:13

jica20 kirjoitti:
-Haisunaata- kirjoitti:Kuten sanoin minulla on kummatkin ryhmät joten ei tarvitse ostaa mitään. Voin antaa kenraalille tai jollekkin muulle YPn joka voisi vastata merkistä koska itse en oikein ymmärrä näistä mitään. Tämä on siis idea joka täytyy vain valmistaa ei tarvitse ostaa mitään tai tehdä mitään poikkeuksia nykyiseen armeijaan. Ideassa on siis vain plussaa! Ryhmiäkään ei tarvitse ostaakun minulla on ne jo valmiina ylimääräisenä lojumassa.


Puhtaasti tylsyydestä tungettelen SAn forkille. Idea on hyvä ja osittain vanhakin (ks. viikon sotilas). Ryhmämerkin antaminen tosissaan lisäisi ylläpidon työtä. Tästä en oo varma mut oletan että ryhmän pitäisi olla Omistuksen tai jonkun SAn esimiehen / muun luotetun henkilön omistama. Ylläpitokaan ei kuitenkaan olisi ilmaista jos otetaan nyt huomioon se, että vain ryhmän omistaja voi hyväksyä siihen jäseniä ilman HC jäsenyyttä.



Tottahan tuokin mutta suurin osa kyllä esimiehistä on HC, mutta miksi pitäisi olla esimies? Ainahan voisi tehdä uuden viran. Tämä taas toisi lisää väkeä armeijaan koska erottuisimme muista.

Ja tuo '' turhaa työtä '' voisimmehan käyttää samanlaista pyramidia kuin monissa yrityksissä IRL
Jokaisen ryhmän RJ katsoisi omasta ryhmästään aktiivisimman henkilön ja vaikka keskiviikkona ilmoittaisi henkilölle X ja henkilö X katsoo loppuviikon annetuista henkilöistä aktiivisinta.

Ja jos haluamme erottua muista armeijoista ei pieni vaiva ole pahitteeksi. Ja mitä tuohon luotettavuuteen tulee.. Olen kyllä vasta [2]mutta about 2 vuotta sitten olin SAssa varmaan 6kk-1v joten luotettava olen, osa esimiehistä jotka oli täällä 2v sitten muistaa minut kun olen kysellyt vähäsen :thuup: Lisäksi sillä ryhmän omistajalla ei olisi mitään valtaa, voit kyllä erottaa jonkun ryhmästä mutta syypää tiedettäisiin samalla sekunnilla jos ryhmässä ei olekuin mun vanha hahmo + jokin merkistä vastaava + merkin saaja.
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Seittivelho » 21.11.2016 19:49

Idea on oikein hyvä, sitä voisi omasta mielestäni kuitenkin vielä pidemmälle jalostaa.
Vielä kun sotilastoimikunta oli toiminnassa ja minä siihen kuuluin, väkerrettiin siellä ahkeraan tämän saman aiheen (aktiivisuuden palkitsemisen) ympärillä. Tulostakin syntyi ja jonkin näköinen tsydeemi saatiin kasaan, ikinä tuota suunnittelemaamme systeemiä ei käyttöön otettu.

Itse näen tuon niin että, viikon aktiivi korvaisi nykyisen viikon sotilaan. Jossa ei ole muuta eroa kun punainen baretti vaihtuu ryhmään, uskon vahvasti että se menee samaan tilaan kuin nykyinen systeemi.

Vuoden aktiivia taitaa olla vaikeampi valita, kaikilla on erinäköinen näkemys jonkun muun aktiivisuudesta vuoden mittaan. Turhaa riitaa syntyy vaan kun vuoden aktiivi julkaistaan.
Tuo ei myöskään toimi mitenkään että viime vuoden aktiivi valitsee seuraavan aktiivin, tottakai siihen joku ottaa parhaan kaverinsa ja syntyy jälleen riita asiasta.
Kuva
10.10.15 | PK 13.10.15 | KK 28.2.16 | 2.lk 8.1.17 | AUK1 12.3.17 - 18.6.17 | AUK2 20.8.17 - 29.10.17 | 1.lk 24.12.17 | RUK 9.6.19 - 2.2.20 |
Spoiler: +
Avatar
Seittivelho
Esimies
 
Viestit: 2362
Liittynyt: 06.07.2015 19:45

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Azeyr » 21.11.2016 20:30

Henkilö jolla on eniten viikon aktiivi mainintoja voitaisiin valita vuoden aktiiviksi. Systeemi joka kumminkin olisi täysin riippuvainen eroamisista ja aktiivisen kantaporukan vaihtelusta.
Azeyr
Jäsen
 
Viestit: 5
Liittynyt: 13.06.2016 00:39

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 22.11.2016 22:53

Seittivelho kirjoitti:Idea on oikein hyvä, sitä voisi omasta mielestäni kuitenkin vielä pidemmälle jalostaa.
Vielä kun sotilastoimikunta oli toiminnassa ja minä siihen kuuluin, väkerrettiin siellä ahkeraan tämän saman aiheen (aktiivisuuden palkitsemisen) ympärillä. Tulostakin syntyi ja jonkin näköinen tsydeemi saatiin kasaan, ikinä tuota suunnittelemaamme systeemiä ei käyttöön otettu.

Itse näen tuon niin että, viikon aktiivi korvaisi nykyisen viikon sotilaan. Jossa ei ole muuta eroa kun punainen baretti vaihtuu ryhmään, uskon vahvasti että se menee samaan tilaan kuin nykyinen systeemi.

Vuoden aktiivia taitaa olla vaikeampi valita, kaikilla on erinäköinen näkemys jonkun muun aktiivisuudesta vuoden mittaan. Turhaa riitaa syntyy vaan kun vuoden aktiivi julkaistaan.
Tuo ei myöskään toimi mitenkään että viime vuoden aktiivi valitsee seuraavan aktiivin, tottakai siihen joku ottaa parhaan kaverinsa ja syntyy jälleen riita asiasta.



Eiku siis tarkotin että se ei valitse, se vaan kertoo kuka se on. Eli sille kerrotaan kuka se on ja se vaan '' julkaisee '' asian.
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 22.11.2016 23:40

jica20 kirjoitti:Henkilö jolla on eniten viikon aktiivi mainintoja voitaisiin valita vuoden aktiiviksi. Systeemi joka kumminkin olisi täysin riippuvainen eroamisista ja aktiivisen kantaporukan vaihtelusta.


Sellaisen asian haluan sanoa, että asiahan on vasta suunnittelussa, miksei se voisi olla vaikka Kuukauden aktiivisin?

Mutta tuo että eniten viikon aktiivisia valittaisiin siihen vuoden/kuukauden aktiiviseen oli loisto idea :clap:
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja BanniNaata » 22.11.2016 23:42

LISÄYS:

Lisäksi olisi loistavaa jos kuukauden/vuoden aktiivi saisi jonkun edun, joka taas toisi lisää halukkuutta -> Enemmän aktiivisuutta!
Mikä etu? Sitä saa ehdotella!
Kuva
-
Liian monta uraa ja liian monta päivää palveltu, päästäkää mut jo esimieheks
Tuttu nimi SAssa jo 8 Vuotta!
Palvellut armeijaa nimillä: -HaisuNaata-/HaisevaNaata/BanniNaata/Banninaula/boyduck/SmellSkunk
BanniNaata
Konkari
 
Viestit: 314
Liittynyt: 19.06.2015 22:21

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 03.12.2016 12:43

Taxsi20 kirjoitti:Kiitos Timmille ehdotuksesta, otetaan käsittelyyn ja mietitään, mutta en kyllä tiedä, missä asiassa pitäisi antaa periksi? Kuten KG totesi, niin nytkin jo baretin alla voi pitää mitä tahansa hiustyyliä, vaikkapa afroa jos se ei näy ulkopuolelle. Eihän sitä ketään pysty näkemään mitä sen baretin alla on todellisuudessa. Ja tietenkin kun baretti otetaan pois, pitää muistaa myös hiustyyli vaihtaa.

Ootteko jonkulaista ratkaisua saaneet aikaiseksi tälle? Olis mukava vaan tietää :P
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 04.12.2016 13:15

-Haisunaata- kirjoitti:LISÄYS:

Lisäksi olisi loistavaa jos kuukauden/vuoden aktiivi saisi jonkun edun, joka taas toisi lisää halukkuutta -> Enemmän aktiivisuutta!
Mikä etu? Sitä saa ehdotella!


Noita etuja on nyt aika paha keksiä. Mikään idea ei tunnu tän suhteen saavan tarpeeksi ilmaa siipien alle.
MUTTA jos jollain miehistöläisellä löytyy idea niin yhteyttä esimiehiin tai heittämään tänne kommenttia.
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 04.12.2016 17:11

timmioakmen kirjoitti:
Taxsi20 kirjoitti:Kiitos Timmille ehdotuksesta, otetaan käsittelyyn ja mietitään, mutta en kyllä tiedä, missä asiassa pitäisi antaa periksi? Kuten KG totesi, niin nytkin jo baretin alla voi pitää mitä tahansa hiustyyliä, vaikkapa afroa jos se ei näy ulkopuolelle. Eihän sitä ketään pysty näkemään mitä sen baretin alla on todellisuudessa. Ja tietenkin kun baretti otetaan pois, pitää muistaa myös hiustyyli vaihtaa.

Ootteko jonkulaista ratkaisua saaneet aikaiseksi tälle? Olis mukava vaan tietää :P


Ei olla, toistaiseksi löytyy muita kiireitä muiden asioiden suhteen eikä tämä ole kiireellisyysjärjestykseltään kiireellisin. Mutta tätä ei todellakaan olla unohdettu, vaan se on muistissa ja siihen tullaan palaamaan kun sopiva ajankohta tälle tulee. Joulukuun aikana.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron