Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bad-luigi » 07.08.2014 08:23

timmioakmen kirjoitti:Mä värvään ja koulutan ainaa ku on mahid. Kyllä oon varma et jotku iha määräillee. On myös niitä jotka antaa ohjeita. Kiillä on huima ero


Onhan niil kyl huima ero. Ota niitten nimet ylös ja kerro esim aliupseerille tai upseerille.
Armeija, Jääkäri - 6.RvJ [V]

Virka:
Ryhmänvarajohtaja: 14.9.2014
Avatar
Bad-luigi
Konkari
 
Viestit: 347
Liittynyt: 12.08.2013 18:51
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja kingrock » 07.08.2014 13:30

Bad-luigi kirjoitti:
timmioakmen kirjoitti:Mä värvään ja koulutan ainaa ku on mahid. Kyllä oon varma et jotku iha määräillee. On myös niitä jotka antaa ohjeita. Kiillä on huima ero


Onhan niil kyl huima ero. Ota niitten nimet ylös ja kerro esim aliupseerille tai upseerille.


Tän mukaa decest ois saanu olla aina kantelemassa aliupeille tai upeille :DD Nomut hei. Don't do as I do, do as I say.
19December91 kirjoitti:King on sellanen kakka housu joka istuu aulassa ja kuvittelisi pääsevänsä armeijaan mutta turha toivo hän voisi vaihtaa ajan vietto paikaksi vaikka sen G16 armeijan


timmioakmen kirjoitti:Yhyy kingrock aina dissaa meitä
kingrock
Aktiivinen
 
Viestit: 198
Liittynyt: 24.07.2013 20:51

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 07.08.2014 16:37

En kommentoi edellisiä viestejä mutta toivon että jos ilmenee vähänkin tapauksia joissa miehistön jäsenellä nousee neste hattuun niin siitä ilmoitetaan esimiehelle, mieluiten vieläpä upseerille. Monesti kyseessä on inhimillinen erehdys tai vastaavaa, mutta s ei muuta sitä että silloin tällöin on hyvä muistutella missä omat rajat menee.

-> Jos koet että joku ylittää oikeutensa, ilmoita upseerille.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Darkrammstein » 07.08.2014 18:38

timmioakmen kirjoitti:Mä värvään ja koulutan ainaa ku on mahid. Kyllä oon varma et jotku iha määräillee. On myös niitä jotka antaa ohjeita. Kiillä on huima ero


Oletko havainnut päivystäjissä minkäänlaista oikeuksien väärinkäyttöä?
Kuva
Kuva

"Elämästä ei selviä hengissä. Asepalveluksesta selviää, koska se ei ole elämää."
Avatar
Darkrammstein
Esimies
 
Viestit: 1716
Liittynyt: 06.10.2012 12:28

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 07.08.2014 20:03

Dark, päivystyksessä jotkut puuttuu ehkä vähä liia kovakouraisesti johonki pienee juttuu. Muut ei kyllä oo. esim. sä oot sellane päivystäjä joka on vähä liiä ''innokas'' määräiliä päivystyksessä
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Darkrammstein » 07.08.2014 20:09

timmioakmen kirjoitti:Dark, päivystyksessä jotkut puuttuu ehkä vähä liia kovakouraisesti johonki pienee juttuu. Muut ei kyllä oo. esim. sä oot sellane päivystäjä joka on vähä liiä ''innokas'' määräiliä päivystyksessä


Minulla on tiukka kuri päivystyksessä, mutta en suinkaan ole ylittänyt päivystän valtaani ja velvollisuuksiani missään kohtaa. Päivystystyylini noudattaa tarkasti päivystys-infon oppeja ja niin se tulee jatkossakin tekemään. Puutun tilanteisiin vain ehkä vähän enemmän motivoituneena ja tiukemmalla asenteella kuin muut kollegani. Jos olen mielestäsi liian tiukka, en tee sitä ilkeyttäni, vaan noudattaakseni SA:n päivystys-infoa.

Päivystys-infossa lukee päivystäjän oikeudet ja velvollisuudet. Voit käydä tutustumassa siihen omalla ajallasi, jotta voit havaita värvissä päivystäjien mahdolliset oikeuksienylitykset ja velvollisuuksien laimilyönnit.
Kuva
Kuva

"Elämästä ei selviä hengissä. Asepalveluksesta selviää, koska se ei ole elämää."
Avatar
Darkrammstein
Esimies
 
Viestit: 1716
Liittynyt: 06.10.2012 12:28

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Alokas # » 13.08.2014 15:58

Jos on Sotamies tai koulutettu Alokas ja eroaa SA eikö tule sillo 2 viikon liittymiskielto vai onko se mahdollista palata?
Alokas #
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja -carpower- » 13.08.2014 16:00

Ei tule liittymiskieltoa jos eroat asiallisesti, jos erotetaan niin automaattisesti tulee 2vk liittymiskielto.
-carpower-
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1544
Liittynyt: 17.10.2013 19:43
Paikkakunta: Sillan alla

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 13.08.2014 16:03

Jos itse eroaa ilman että taustalla on rikettä niin ei tule minkään näköistä liittymiskieltoa. Sotamies T1 ja eteenpäin on myös 24 tunnin harkitsemisaika jonka sisällä saa palata omalle arvolleen Suomen Armeijaan. Huomioitavaa on että esimiehillä on oikeus kumota tämä harkitsemisaika jos sitä käytetään väärin.

Jos taas alokas erotetaan rikkeen johdosta (myös eroamisen jälkeen voidaan Suomen Armeijasta erottaa) tulee automaattisesti kahden viikon liittymiskielto.

Sotamiesten ja tästä ylemmän kohdalla erottamisesta johtuvan liittymiskiellon pituus on tapauskohtainen.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Aledrion » 03.09.2014 15:36

Puhun pidempiaikaisesta asiasta, mutta tämä on unohdettu moneen kertaan ja asia palasi taas muistiin joten..

Sotamiehet T5 ja värvin oikeuksien pyytäminen. Tietääkseni pitkään on käytetty ohjeellista rajaa, joka menee käytännössä korpraalin arvolla, eli T6 ja siitä eteenpäin. Toki, tässä asiassa on kyse luottamuksesta, mutta minkä takia todella moni T5 käy pyytämässä niitä oikkia jo silloin? Katselin oikkapyyntöketjua jossa etenkin vuoden 2013 lopulla annettiin paljon oikeuksia jopa T5-tasoisille. Mikä on muuttunut, jotta ohjeellisesti mielletty "luottamus" on hypännyt yhden tason alemmas? Koen korpraalin hyväksi "minimirajaksi", sotamies T5 sijaan kuten ennenkin on yleensä ollut. Toki, poikkeuksia voidaan tehdä, mutta en haluaisi että automaattisesti T5 käy kyselemässä oikeuksia värviin.

Lähinnä toivoisin siis, että sotamiehet jotka ovat T5 eivät kävisi pyytelemässä oikeuksia, ellei virka sitä välttämättä vaadi. Muuta perustetta minulla ei ole paitsi henkilökohtainen mielipide ja tottumus "oikeudet saa yleensä korpraalina" määritelmään.
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bad-luigi » 05.09.2014 07:57

Miten must tuntuu että muut esimiehet ylenee nopiaa ja ampii ylenee hitaasti vaikka se tuntuu olevan aktiivisin ja reipas
Armeija, Jääkäri - 6.RvJ [V]

Virka:
Ryhmänvarajohtaja: 14.9.2014
Avatar
Bad-luigi
Konkari
 
Viestit: 347
Liittynyt: 12.08.2013 18:51
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 05.09.2014 12:21

Bad-luigi kirjoitti:Miten must tuntuu että muut esimiehet ylenee nopiaa ja ampii ylenee hitaasti vaikka se tuntuu olevan aktiivisin ja reipas


Ampii on ylentynyt viimeksi kersantiksi 3.8.2014. Kuinka nopeasti esimiehii pitäisi mukamas ylentää? Vähän yli kuukauden ollut kersanttina. Miehistössä se olisi varmaankin rasittavaa jos joutuu odottelemaan tasoylennystä hirveän kauan vaikka kantaa oman kortensa ketoon. Olen saanut sellaisen käsityksen että esimies ylenee heti sitten kuin taidot vastaa seuraavaa arvoa.
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja -carpower- » 05.09.2014 14:26

Bad-luigi kirjoitti:Miten must tuntuu että muut esimiehet ylenee nopiaa ja ampii ylenee hitaasti vaikka se tuntuu olevan aktiivisin ja reipas

Et voi olla tossisas tän komentin kans.. Ampii niin ku minäki ylennyttii yllätävän nopeesti kersanteiks ja siit on aikaa noin kuukaus. Pitäskö sun mielest esimiesten ylentyy nopeemmin ku miehistön? Siitähän se sota aikaa saatais. Mieti kaks kertaa ennenku painat lähetä nappii tai ota ees asioist selvää.
Viimeksi muokannut -carpower- päivämäärä 05.09.2014 14:32, muokattu yhteensä 1 kerran
-carpower-
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1544
Liittynyt: 17.10.2013 19:43
Paikkakunta: Sillan alla

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 05.09.2014 14:31

Bad-luigi kirjoitti:Miten must tuntuu että muut esimiehet ylenee nopiaa ja ampii ylenee hitaasti vaikka se tuntuu olevan aktiivisin ja reipas


Edelliset viestit kertoivat aika hyvän todellisuudenpohjan, ettei siitä viime ylennyksestä niin kauhean pitkä aika ole. Ylennyksiä annetaan tekojen perusteella.

Miten must tuntuu että Bad-luigi ei tiedä yhtään mitään taaskaan? :roll:
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Bad-luigi » 05.09.2014 15:16

Mutta eikö suomen armeijan "palkitse" aktiivisia ja reippaita?
Armeija, Jääkäri - 6.RvJ [V]

Virka:
Ryhmänvarajohtaja: 14.9.2014
Avatar
Bad-luigi
Konkari
 
Viestit: 347
Liittynyt: 12.08.2013 18:51
Paikkakunta: Suomi

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron