Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 25.01.2015 22:17

Yksi viesti kelpaa, ei tarvitse monta viestiä kirjoittaa samasta aiheesta. Erityisesti, jos sinä sama kirjoittaja kirjoitat minuutin välein samoja viestejä, niin et saavuta sillä mitään.

Toinen asia: Kyseinen korpraali ei saa oikia sen takia, koska on joskus omistanut oikeudet värviin, mutta silloin hän on ne menettänyt omien tempauksien ja muiden pelleilyjen takia. Tästä on aikaa ja siinä välissä oli tietääkseni myös yksi eroaminen. Silloin ne oikeudet otettiin pois esimiesten päätöksellä. Nyt ei se saa niitä oikia ihan heti, koska kerran on jo menettänyt, ei niitä voi ihan hetkessä saada. Toki, eihän se enää ole näihin vastaaviin juttuihin syyllistynyt ja hyvä niin.

Se, että jotakuta häiritsee jotain, niin minä eikä moni muukaan voi sille mitään. Erityisesti sen takia, koska suurin osa teistä ei tiedä mitä kaikkea asioiden takana oikeasti on, kuten esimerkiksi juuri oikeuksien kanssa.

Heitän teille haasteen: Oppikaa huolehtimaan omista asioistanne, älkääkä muiden.

Miksi kyseinen viesti poistettiin? Noh, sattumoisin sen takia, koska ylennyksiin liittyvät asiat käsittelee ensisijaisesti lähin esimies, eli esimerkiksi komppaniassa joukkueen johtaja. Niitä asioita ei huudella täällä, erityisesti jos sinä et liity tapaukseen etkä tiedä asiasta paljon yhtään mitään.

Asiasta pystytään keskustellaan asiallisesti, mutta tapa ja asenne millä tätä keskustelua käydään on vaihdettava. Ensimmäiseksi on muuttuva tuo viestien kirjoittaminen. Ei sillä minuutin välein saman asian toistamisella mitään saavuta. Toiseksi, omien asioiden huolehtiminen. Jospa suurin osa lähtisi huolehtimaan MITÄ ITSE TEKEE eikä mitä muut tekee. Kolmas asia on, että jutellaan niiden kanssa, keille asia kuuluu, eli esimerkiksi tässä juuri ne joukkueenjohtajat, päälliköt jne. Neljäs, jos jotakuta palvotaan ja suositaan, on se myös todistettava. Ja viides, jos joku haluaa jotain muutosta asiaan, on se myös sitä ehdotettava. Ei valittamalla mitään muutosta tule, vaan anna ehdotus. Kirjoita ehdotus ja lähetä.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.01.2015 22:24

Taxsi20 kirjoitti:Toinen asia: Kyseinen korpraali ei saa oikia sen takia, koska on joskus omistanut oikeudet värviin, mutta silloin hän on ne menettänyt omien tempauksien ja muiden pelleilyjen takia. Tästä on aikaa ja siinä välissä oli tietääkseni myös yksi eroaminen. Silloin ne oikeudet otettiin pois esimiesten päätöksellä. Nyt ei se saa niitä oikia ihan heti, koska kerran on jo menettänyt, ei niitä voi ihan hetkessä saada. Toki, eihän se enää ole näihin vastaaviin juttuihin syyllistynyt ja hyvä niin.


Saanen muistuttaa arvon herra kenraali, että janari on EROTETTU SA:sta 2 kuukauden ajaksi viime keväänä (peeloilun vuoksi), toisin kun rex joka on joskus eronnut itse.
Vieras
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 25.01.2015 22:28

Vieras kirjoitti:
Taxsi20 kirjoitti:Toinen asia: Kyseinen korpraali ei saa oikia sen takia, koska on joskus omistanut oikeudet värviin, mutta silloin hän on ne menettänyt omien tempauksien ja muiden pelleilyjen takia. Tästä on aikaa ja siinä välissä oli tietääkseni myös yksi eroaminen. Silloin ne oikeudet otettiin pois esimiesten päätöksellä. Nyt ei se saa niitä oikia ihan heti, koska kerran on jo menettänyt, ei niitä voi ihan hetkessä saada. Toki, eihän se enää ole näihin vastaaviin juttuihin syyllistynyt ja hyvä niin.


Saanen muistuttaa arvon herra kenraali, että janari on EROTETTU SA:sta 2 kuukauden ajaksi viime keväänä (peeloilun vuoksi), toisin kun rex joka on joskus eronnut itse.


Heillä niin kuin meilläkin on omalaatuisensa taustansa eikä se ole nyt tämän keskustelun päätarkoitus. Emme keskustele julkisesti henkilöiden taustoista.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.01.2015 22:32

Arvon herra kenraali.

Tän aiheen oikee asia oli se, että miksi kyseinen henkilö sai sen em:än parkumalla. Ja samalla hän on tän jutun päätarkoitus.

Niija tää henkilö on pelleilly enemmän ku kyseisessä jutussa ollut korpraali. Niin ja ei niitä kaukaisia asioita kannata enään muistella
Vieras
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vieras » 25.01.2015 22:36

Niija viel yks juttu ennen mun tuutilauluja

Lopettakaa se ihmeen pilipali pimpelipompeli Janarin suosiminen. Tasa-arvosuutta kehiin taksi
Vieras
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 25.01.2015 22:56

Ette te ole oikeasti tällaisia ihmiset, vihapostia lähimmäisestään kirjoittelevia kyräilijöitä. Musta tuntuu aina tosi pahalta lukea tätä aluetta nykyisin, koska joka kerta kun tänne jotain vihdoin postataan niin siitä saadaan myrsky aikaiseksi. Ajatelkaa aivoillanne älkääkä sydämellä, ei tämän kaiken tarvitse olla niin kauhean tunnepitosta ja dramaattista. Miettikää minkälaisen kuvan annatte ulkopuolisille. Sananvapaus tuo mukanaan VELVOLLISUUDEN käyttää oikeutta vastuullisesti. SA:ssa on nollalinja suosimisessa, ja kuuntelemme sitäkin asiaa koskevan palautteen. Kuitenkin, tässä tapauksessa te puhutte henkilöstä: onko julkisesti sanottu sana todella palaute vai mustamaalaus? En halua enkä aio ottaa kantaa tähän tapaukseen. Jos minun toimintani ei jotakuta miellytä, niin onko minut tarpeen haukkua julkisesti? Voisiko siihen käyttää luottamuksellista keskustelua. Joka tapauksessa on kurjaa jos jollakulla on huonoa oloa siitä, että kokee toisen ihmisen olevan lähtökohtaisesti paremmassa, perusteettomassa asemassa. Kaikkeen löytyy ratkaisu, mutta onko se tällainen julkinen vihan nostatus foorumilla?
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja @Janari » 25.01.2015 23:06

Tervehdys rakkaat lukiat ja arvon vierailija anonyymi!

1. En nyt tiiä miten mä oon sut onnistunu suututtamaan tjsp mutta tulin nyt tänne sitten vastailemaan näihin tervehdyksiisi :) Mä en ymmärrä mitä sä tuolla suosimisella haet? Mulle ei oo tullu EM varmaan neljään viikkoon mitä ihmettelin kun mielestäni tosi aktiivinen oon ollu yms, selvis että siinä oli jotain häslinkiä että jäi tarkastuksessa sanomatta yms. Parkumalla mä en sitä siis tosiaankaan oikeasti saanut (jollain ei ilmeisesti mun vitsit napannu:D) Viikon sotilastakaan ei ole vielä irrronnut! :((
2. Jos taas viittaat jotenkin siihen että mua jotenkin "palvotaan" värvissä tjsp, niin ei. Oon kova tyttö puhumaan ja rupateltua tulee melkein jokaisen kanssa aina, joten ihan odotettavaa että porukka moikkailee takaisin ja tulee itsekkin sit juttelemaan (tuu sääki ;) )
3. Jos vain olen yksinkertaisesti mielestäsi niin ärsyttävä ettet kestä, niin pistä sitä palautetta mun hmns:ään äläkä tänne. Mielestäni tämän alueen nimi ei ole "arvostele janari" ":D" . Kaikkia ei voi miellyttää mutta sen voin sanoa että en mä ainakaan sulle mitään henkilökohtaisesti ole tehnyt.
4. Ja kyllä, minulla on ollut kahden kuukauden liittymiskielto mutta olen mielestäni osoittanut nykyisellä aktiivisuudella yms. toiminnalla että motivaationi on palannut ja pystyn tekemään hommia hyvin. Jokainen meistä joskus hölmöjä asioita tekee mutta tulipahan opittua että kg:ta ei parane suututtaa, pelottava mies.

Sen verran väsyny oon että ei nyt tuon rakentavampaa tekstiä irtoa mutta niin. Tämä ei tosiaan ollut eka kerta kun mua ollaan täällä foorumilla lyttäämässä , viimekertanen tosin tais päättyä eroomisee asti. Nyt en niin aio tehdä, tulen olemaan täällä vielä piiiitkään joten ei nyt pahalla mutta se olisi vain nyt sitten kestettävä, end of story.
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Dogtags » 26.01.2015 08:00

@Janari kirjoitti:4. Ja kyllä, minulla on ollut kahden kuukauden liittymiskielto mutta olen mielestäni osoittanut nykyisellä aktiivisuudella yms. toiminnalla että motivaationi on palannut ja pystyn tekemään hommia hyvin.


Sama se imo rexin kohdalla on, suoritti KK:n todella hyvin ja hoitaa vaativaa virkaa. Jos nyt muutkin miehistöläiset ottaisi mallia sinulta, niin kyllä heilläkin olisi aihetta saada EM samalla tavalla, on muutkin ollut aktiivisia monta viikkoa putkeen, mutta ei sitä EM aina voi saada, ja ainiin oon ollut kohta 6kk ylivääpeli, pitäisikö minun huolestua? :(

Mutta antaa olla, kukin tavallaan tämän habbon ottaa tosissaan :D Mieluummin mie huolehdin irlistä enemmän kuin habbo armeijasta ;)

E: Kolme viikkoa ilman EM on ihan normaalia joissain tapauksissa, kyllä mullakin kesti useampi viikko ylentyä miehistössä vaikka olin aktiivinen
E2: Kyllä sie olet näyttänyt saavasi EM:n viikottain 14.12 - 2.1 aika välillä.
Viimeksi muokannut Dogtags päivämäärä 26.01.2015 08:04, muokattu yhteensä 1 kerran
SA - Reservin luutnantti
30/07/2012 - 26/03/2017

I never wanted to be your hero
I just did it to please myself
And now you put me back under zero
Not to come back again
Avatar
Dogtags
Esimies
 
Viestit: 2124
Liittynyt: 22.02.2011 14:53
Paikkakunta: Jojensuu

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Hunajamuru.. » 26.01.2015 08:04

Tervehdys kaikille.

Tämä palaute on osoitettu joukkueenjohtajille.

Aijon puhua suorasanaisesti ja omien kokemuksieni kautta.
Tämä ei koske ketään, vaan on vain yleistä palautetta.

Jokkueenjohtajienhan kuuluisi auttaa ryhmänjohtajia ja ryhmänjohtajan ryhmää. Auttakaa oikeasti! Ei sillä tavalla että lähetetään muutama viesti RJ:lle miten asiat tehdään ja loput hän saa tehdä itse. Jos vaikuttaa siltä että RJ on vähän pihalla tai tekee tiukkaa tehdä RJ:n hommat niin auttakaa, ihan kädestä pitäen! Esim niin että jos RJ ei osaa kouluttaa, menette vaikka kouluttamaan yhdessä. Ei niin että katsotaan vaan vierestä kuinka RJ yrittää tehdä parhaansa mutta mikään ei oikein onnistu.
Kyselkää välillä miten menee, tarvitseeko apua. Tuolla saattaa olla ujompia ryhmänjohtajia jotka ei vältämättä uskalla/viitsi pyytää apua.

yrittäkää olla mahdollisimman aktiivisia jos ryhmänjohtaja vaikka tarvitsee apua. Eikä niin että kun hän tarvitsee apua olette AINA jossain muualla eikä teitä saa viestillä kiinni. Silloin joutuu kysymään asiaa joltain toiselta esimieheltä tai toiselta RJ:ltä joka alkaa tuntua turhauttavalta kun JoJo ei ikinä ole silloin paikalla kun tarvitset häntä.

Jos RJ:llä on esim aktiivisuuden kanssa ongelmia. Ei se auta että lähetellään uhkausviestejä jossa uhataan että kohta sun RJ:n ura viedään. Menkää auttamaan! Miettikää yhdessä miten sitä saisi nousemaan! Kuunnelkaa RJ:tä, tarvitseeko hän apua enemmän? Onko jokin asia hankalaa? Ei niin että ihmetellään kun se aktiivisuus vaan laskee ja mitään ei tapahdu.

Tämä ei ole rageviesti. Vaan ihan palautetta kaikille, suorasanaisesti. Omien kokemuksieni perusteella. Enkä tässä viestissä syytä JoJo:ja, saattaa se vika olla RJ:ssäkin.
koska toivon että RJ:t saisi enemmän tukea.
Täällä on monta viestiä siitä miksi RJ:t ovat niin epäaktiivisia.
Siihen saattaa olla monta syytä, mutta voi myös olla että kun kukaan ei auta. Jotkin eivät uskalla pyytää apua! Ehkä omaa tyhmyyttään.

Kiitos kun luit tämän viestin. Ottakaa rohkeasti kantaa, mitä mieltä muut ovat?
Hunajamuru.. Entinen Korpraali T4:14


Short fat and proud of that

- Winnie the pooh

Yep i'm confident
Avatar
Hunajamuru..
Aktiivinen
 
Viestit: 196
Liittynyt: 02.07.2014 16:19

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja @Janari » 26.01.2015 08:37

Pistän nyt vielä tämän eilisiltasen "arvostele janari"-osion putkeen. Kieltämättä rohkeaa toimintaa tulla esimiehenä syyttävä sormi ojossa yhtä sotamiestä kohtaan foorumilla, vaikka tässä nimenomaan Hiekkatie painotti että se ei ole tämän osion tarkoitus. Itsekin sanoin että tule hmsn sanomaan jos siltä tuntuu, älä tänne. Mutta vastataa nyt kuitenkin:

-Sanoinko missään vaiheessa että rexjunnu ois jotenkin vähempioikeutettu? Rex on mun hyvä kaveri täällä ja toivon sille vaan kaikkee hyvää. Viittasin ainoastaan siihen että olen virheestä oppinut, varmasti rexjunnukin on mutta asialle että rexillä ei ole oikkia en minä mittään voi.
-Mua ei suosita, jos suosittas ni eiköhän se EM joka viikko tipahtas ku kolet käteen kilahtas ":D"
-Jos olisikin niin että minuahan peekele suosittaisiin, oisko se millään tavalla minun vika? Ei. Joka kerran ihan yhtä typerää tulla tänne ns puolustamaa itteensä asioista joille minä en voi tuontaivaallista, huoh. Nyt joku roti jätkät.
-Ja edelleen se EM ei tullu itkemisellä ja parkumisella. :D Ihmeteltiin kun sitä mulle oli ehotettu mutta ei ollut sitten tarkastuksessa. Oli vissii sit hyvin epäonnistunu vitsaus ku moni siitä butthurtin nyt sai, mutta se EM jäi kait tarkastuksessa vaa sanomatta, ylennyslistalta olisin sen kuitenkin nähnyt. Tätä selviteltiin ihan urakalla että tämä nyt ei ole kenenkään yhden henkilön päätös tämä minun EM<33 Joten turhaan taxsille vingutte, jättäkää se rauhaan :(

Nonni oon puhunu, jos NYT vielä joku vaivaa niin edelleen se hmsn!
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 26.01.2015 10:24

Todella kiinnostavaa nähdä että jos tänne kirjoitellaan jotain se liittyy janariin. Oma rehellinen mielipide on se että miksi sotamies sp1 on oikat? miksi tänne vasta nyt tuli valitusta? Sitten tämä rexsin tapaus.. Rex on säätäny enkä voi sille mitään. Toivottavasti äijä kohta saa anteeksi sekoilut.
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Ampii » 26.01.2015 16:02

Hunajamuru.. kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Tämä palaute on osoitettu joukkueenjohtajille.

Aijon puhua suorasanaisesti ja omien kokemuksieni kautta.
Tämä ei koske ketään, vaan on vain yleistä palautetta.

Jokkueenjohtajienhan kuuluisi auttaa ryhmänjohtajia ja ryhmänjohtajan ryhmää. Auttakaa oikeasti! Ei sillä tavalla että lähetetään muutama viesti RJ:lle miten asiat tehdään ja loput hän saa tehdä itse. Jos vaikuttaa siltä että RJ on vähän pihalla tai tekee tiukkaa tehdä RJ:n hommat niin auttakaa, ihan kädestä pitäen! Esim niin että jos RJ ei osaa kouluttaa, menette vaikka kouluttamaan yhdessä. Ei niin että katsotaan vaan vierestä kuinka RJ yrittää tehdä parhaansa mutta mikään ei oikein onnistu.
Kyselkää välillä miten menee, tarvitseeko apua. Tuolla saattaa olla ujompia ryhmänjohtajia jotka ei vältämättä uskalla/viitsi pyytää apua.

yrittäkää olla mahdollisimman aktiivisia jos ryhmänjohtaja vaikka tarvitsee apua. Eikä niin että kun hän tarvitsee apua olette AINA jossain muualla eikä teitä saa viestillä kiinni. Silloin joutuu kysymään asiaa joltain toiselta esimieheltä tai toiselta RJ:ltä joka alkaa tuntua turhauttavalta kun JoJo ei ikinä ole silloin paikalla kun tarvitset häntä.

Jos RJ:llä on esim aktiivisuuden kanssa ongelmia. Ei se auta että lähetellään uhkausviestejä jossa uhataan että kohta sun RJ:n ura viedään. Menkää auttamaan! Miettikää yhdessä miten sitä saisi nousemaan! Kuunnelkaa RJ:tä, tarvitseeko hän apua enemmän? Onko jokin asia hankalaa? Ei niin että ihmetellään kun se aktiivisuus vaan laskee ja mitään ei tapahdu.

Tämä ei ole rageviesti. Vaan ihan palautetta kaikille, suorasanaisesti. Omien kokemuksieni perusteella. Enkä tässä viestissä syytä JoJo:ja, saattaa se vika olla RJ:ssäkin.
koska toivon että RJ:t saisi enemmän tukea.
Täällä on monta viestiä siitä miksi RJ:t ovat niin epäaktiivisia.
Siihen saattaa olla monta syytä, mutta voi myös olla että kun kukaan ei auta. Jotkin eivät uskalla pyytää apua! Ehkä omaa tyhmyyttään.

Kiitos kun luit tämän viestin. Ottakaa rohkeasti kantaa, mitä mieltä muut ovat?


Hyvä hunis, että otin mieltäsi painavan asian esiin ja kysyit sitä täällä.

Joo-o.. no siis kyllähän sen niin päin pitäis mennä että RJ ite tulee pyytämään sitä apua jos sellasta kokee tarvitsevansa ja JoJo seuraa, että hommat tulee kunnolla hoidettua, toisaalta en ite näkis pahana juttuna sitäkään et JoJo välillä vähän vaikka seurailis tarkemmin vierestä miten kouluttamisen sun muut sujuu konkreettisesti, mut just se et apua pitää osata itse kysyä jos sitä kokee tarvitsevansa.

Ite sillon joskus ku olin jojona ni lähes joka viestissä minkä noille RJ:lle laitoin ni loppuun aina sama "jos tarvitset apua kouluttamisessa tai muissa asioissa tule rohkeasti kysymään lisää" ja jos vastaus on "juu kaikki ookoo tajusin kaiken" ni ei jojo voi olettaa et asiat ois oikeesti päin pyllyä. Enimmäkseen se oli siis juurikin tätä viestien lähettelyä, olisin tietysti voinut olla aktiivisempi seuraamaan myös konkreettisesti RJ:den toimintaa.

Lisäksi kouluttamisesta ja sen osaamisesta; EI OLE YHTÄ OIKEAA TAPAA KOULUTTAA! Tämä tulisi kaikkien muistaa ja ymmärtää, jokainen kouluttaa omalla tavallaan, kunhan asia tulee koulutettavalle ymmärretyksi olet toiminut oikein. Kuitenkaan, et välttämättä tee mitään väärää, vaikkei koulutettava heti ymmärtäisikään asiaa, silloin tarvitaan kertausta ja toistoja.

Muistakaa Ryhmänjohtajat ja kaikki muutkin, apua saa ja pitääkin kysyä, jos sitä kokee tarvitsevansa, kouluttamisessa tai ihan missä vaan asiassa.
Ampsu
Avatar
Ampii
Esimies
 
Viestit: 2199
Liittynyt: 31.07.2013 17:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Aledrion » 26.01.2015 16:11

Hunajamuru.. kirjoitti:Tervehdys kaikille.

Tämä palaute on osoitettu joukkueenjohtajille.

Aijon puhua suorasanaisesti ja omien kokemuksieni kautta.
Tämä ei koske ketään, vaan on vain yleistä palautetta.

Jokkueenjohtajienhan kuuluisi auttaa ryhmänjohtajia ja ryhmänjohtajan ryhmää. Auttakaa oikeasti! Ei sillä tavalla että lähetetään muutama viesti RJ:lle miten asiat tehdään ja loput hän saa tehdä itse. Jos vaikuttaa siltä että RJ on vähän pihalla tai tekee tiukkaa tehdä RJ:n hommat niin auttakaa, ihan kädestä pitäen! Esim niin että jos RJ ei osaa kouluttaa, menette vaikka kouluttamaan yhdessä. Ei niin että katsotaan vaan vierestä kuinka RJ yrittää tehdä parhaansa mutta mikään ei oikein onnistu.
Kyselkää välillä miten menee, tarvitseeko apua. Tuolla saattaa olla ujompia ryhmänjohtajia jotka ei vältämättä uskalla/viitsi pyytää apua.

yrittäkää olla mahdollisimman aktiivisia jos ryhmänjohtaja vaikka tarvitsee apua. Eikä niin että kun hän tarvitsee apua olette AINA jossain muualla eikä teitä saa viestillä kiinni. Silloin joutuu kysymään asiaa joltain toiselta esimieheltä tai toiselta RJ:ltä joka alkaa tuntua turhauttavalta kun JoJo ei ikinä ole silloin paikalla kun tarvitset häntä.

Jos RJ:llä on esim aktiivisuuden kanssa ongelmia. Ei se auta että lähetellään uhkausviestejä jossa uhataan että kohta sun RJ:n ura viedään. Menkää auttamaan! Miettikää yhdessä miten sitä saisi nousemaan! Kuunnelkaa RJ:tä, tarvitseeko hän apua enemmän? Onko jokin asia hankalaa? Ei niin että ihmetellään kun se aktiivisuus vaan laskee ja mitään ei tapahdu.

Tämä ei ole rageviesti. Vaan ihan palautetta kaikille, suorasanaisesti. Omien kokemuksieni perusteella. Enkä tässä viestissä syytä JoJo:ja, saattaa se vika olla RJ:ssäkin.
koska toivon että RJ:t saisi enemmän tukea.
Täällä on monta viestiä siitä miksi RJ:t ovat niin epäaktiivisia.
Siihen saattaa olla monta syytä, mutta voi myös olla että kun kukaan ei auta. Jotkin eivät uskalla pyytää apua! Ehkä omaa tyhmyyttään.

Kiitos kun luit tämän viestin. Ottakaa rohkeasti kantaa, mitä mieltä muut ovat?


Toivon, että ottaisit huomioon että kovin montaa asiaa ei saa selville päällepäin. Oletus on, että RJ:n pitäisi kyetä hoitamaan virkatehtäviään ja jos epäselvyyksiä tulee, on ne otettava esiin. Jos ei oikeasti uskalla lähimmälle esimiehelleen sanoa että ei osaa jotain tai haluaa neuvoa jossain, on itsessä vika ja aivan turha valittaa että apua ei annettaisi. Joukkueenjohtaja ei näe sun pään sisälle ja saa mitenkään selville että missä mättää.

Joukkueenjohtajan on tarkoitus olla sulle esimies ja apu sillon kun sitä tarvitset, mutta muistathan että kaiken on lähettävä myös susta ittestäs.
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 26.01.2015 23:54

Se on hienoa, että te olette palautetta antaneet. Sitähän saa aina antaa ja se on pääasia.

Miksi nämä asiat, siis suominen ja tasa-arvo kohdistuu aina henkilöihin eikä asioihin? Ei pelkästään esimerkiksi oikeuksien jakautuminen eri henkilöiden kesken ole vielä suosimista.

Janarin tilanne ylennyksen suhteen meni aika pitkälti ohjeiden mukaa. Siinä oli ihmeellinen virhe päässyt ja tämän kyseinen päällikkö korjasi. Näitä tilanteita sattuu loppujen lopuksi vuodessa aika montakin. Ei ole ihan harvinaista, että esim. uusia sotamiehiä lisätään vielä ylennyslistojen lähetyksen jälkeen. Miksei kukaan ole vielä niistä valittanut? Sekin on varmaan suosimista, eikö?

Tuo tilanne päättyy kahteen eri vaihtoehtoon: huomataan että on tapahtunut virhe jossain kohtaa ja se korjataan tai huomataan, että virhettä ei ole tapahtunut eikä ylennystä tule. Näitä molempia sattuu vuosittain eikä ne ole kauhean harvinaisia. Ihmisiä mekin ollaan. Janarin tapauksessa tilanne olisi voinut päättyä ihan toisin, täysin ratkaiseva asia oli se, että päällikkö joka vastaa näistä ylennyksistä ei ollut hoitanut hommia loppuun asti.

Älkäähän koskaan ylennyksistä tulko valittamaan asenteella "tuota suositaan, mua syrjitään", koska suurimmalle osalle ei nämä asiat ole selviä miten ne menee ja miten koko tilanne on mennyt. Saa kysyä kohteliaasti mikä on tilanne ylennyksen suhteen jos sitä ei ole pitkään aikaan tullut. Sekin pitäisi tehdä miehistössä vasta korpraali, joka on korpraalin uran loppupuolella. Toki tätäkään kyselyä ei tarvitse tehdä viikoittain.

Dogtags veti esille kortin, että on ollut samalla arvolla esimiehistössä yli 6 kuukautta. Voin suoraan sanoa, että tämä keskustelu ei liity tähän mitenkään ja se kortin vetämistä tuohon asiaan liittyen on aika turhaa. Dogtags mainitsi, että rexjunnu hoitaa vaativaa virkaa ja niin ne molemmat ovat omalla tavalla yhtä vaativia. Ja moni muukin olisi saanut EM:än, ja niin olisi ja niin on saanut.

---

Hunajamurun viesti on vasta mielenkiintoinen. Esimiehellä on auttamisvelvollisuus ja pitää auttaa, mutta monessa asiassa ei ole yhtä oikeaa tapaa hoitaa se, vaan monta eri tapaa. Jos joukkueenjohtaja lähettää viestejä miten pitäisi tehdä, niin sehän on jo suuri askel. Ei voi väittää, ettei ne ole mitään tehnyt. Toki kädestä pitäen voi näyttää.. monessa asiassa se ei ole mahdollista.

yrittäkää olla mahdollisimman aktiivisia jos ryhmänjohtaja vaikka tarvitsee apua. Eikä niin että kun hän tarvitsee apua olette AINA jossain muualla eikä teitä saa viestillä kiinni. Silloin joutuu kysymään asiaa joltain toiselta esimieheltä tai toiselta RJ:ltä joka alkaa tuntua turhauttavalta kun JoJo ei ikinä ole silloin paikalla kun tarvitset häntä.


Miten tää liittyy joukkueenjohtajiin? Tää on kaikkien asia. Tää on Habbo. Ei täällä kaikki aina ole paikalla aina silloin tarvitsee eikä se mikään rike ole. Minäkin tuossa illalla kaipaisin esikuntapäällikköä mutta eipä ollut paikalla. Mahdollisimman aktiivinen pitää olla, mutta liikoja ei vaadita. Aina voi jättää viestin yksityisviestillä. Kiireellisessä tapauksessa ota yhteyttä häntä ylimpään esimieheen, harvoin niitä on.

Meillä ihmisillä ei ole taitoa katsoa kristallipallosta mitä huomenna tapahtuu tai lukea muiden ajatuksia. Eikä joukkueenjohtajilla on. Toki esimiehellä on aina velvollisuus johtaa omia alaisiaan ja tämä pätee kaikkiin tehtäviin, jossa käytetään esimiesasemaa. Esimiesasemaan kuuluu alaisista huolehtiminen, eli juuri kyseleminen onko niillä kaikki kunnossa ja niin edespäin.

Mutta on myös opittava itsekin kertomaan asioista. Miten te pärjäätte elämässä, jos kukaan teistä ei koskaan mene sanomaan asiasta kellekään? Eihän ketään teiltä tule kokoajan kyselemään asioista. Oma suu on myös opittava avaamaan. Vähän niin kuin olette nyt tehneet.

Toki jos RJ on epäaktiivinen ei ole oikea menettelytapa heti lähettää uhkausviestejä, jossa uhkaillaan uraa, vaan ensin on keskusteltava asiasta ja sen jälkeen voi alkaa jo tekemään asialle jotain. Ei se keskustelu ole ratkaisuvaihtoehto kokoajan.

Kun te saatte viran, te alatte tekemään sitä mitä teille on määrätty. Jos teillä on ongelmia ja kysyttävää, kerrotte sen oma-aloitteisesti. Jos te luistatte tehtävistä, te ette sovellu virkaan ja teidät potkitaan pois. Asioita on turha enää jälkikäteen selitellä, että miten on ollut epäaktiivinen kun kukaan ei ole auttanut. Se täytyy tehdä etukäteen. Vähän niin kuin tässäkin asiassa.

Toki on hyvä, että edes jälkikäteen kerrotte ongelman, mutta moni ongelma selviää nopeammin ja paremmin kun siitä kertoo ajoissa - kuten tästä suosimisesta. Tulen kyllä nostamaan tämä aiheet esimieskokouksessa ja upseeriston kesken.

Yritetään keksiä taas jotain ratkaisutapoja. Toki te innokkaimmat tasa-arvovaltuutetut voisitte hakea sitä tehtävää ja tehdä meille tasa-arvosuunnitelman, jotain konkreettisia asioita kehiin. :) ;)

Kiitokset vielä kerran.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja @Janari » 03.02.2015 21:29

Noniin hyvä SA:n yhteisö. Tästä suosimisesta yms. kun ollut kovaa puhetta viimeaikoina niin jatkan sillä itsekkin. (Idea tuli äsken mieleen, sori raxjunnu en syytä sua mistään oisin varmaan nykysysteemillä tehnyt samoin : D) Mutta siis:

Rike ja rangaistus. Itse olen sotilaspoliisina monesti huomannut että kuinka helposti oikattomat sotamiehet ja alokkaat viskataan pihalle ja puhutteluun idlausrikkeen kohdatessa. Lasketaan 3->1 ja potku persauksiin, se on siinä heidän kohdallaan ja raporttia löytyy sitten rikeraporttiosiolta. Mutta entäpä sitten tyyliin oikat omaava korpraali? Oon monesti huomannu laiskuutta tässä tai sitten sitä ettei viitsitä ilmiantaa kun henkilö on jo sen verran "korkealla" + se oikallisen potkiminen tuntuu olevan jollekkin hankalaa. Saatika sitten jos AU taikkapa Upseeri idlaa niin aika harvalla on "munaa" sitä alkaa ilmiantamaan. Tuntuu että homma menee nii joskus että oikat/sametille pääsyn saavuttaessaan alkaa se "voi idlata vähä rennommin siinä sohvalla :3".

Totuushan on se että homman ei niin kuuluisi mennä. Jos AU idlaa, on hän huomattavasti kokeneemmassa ja "osaavammassa" asemassa kuin esim alokas - Sotamies T2, mutta silti tähän tunnutaan suhtautuvan kevyemmin: kun AU vetää hyvää idlee samella lähes idlekickiin asti, porukka suhtautuu "jaa taas siellä samella idlataan DD" ja sotamies taas idlaa sen max min silolla "sotamies Karvakeisari69 asento 3->1" ja rankkua siitä sit. Ja missä kohtaa tämä huomataan oikeasti? Käsi ylös kuka on nähnyt pitkään samella idlaavan AU:n/upseerin? Ja kuinka paljon näitä upseeri/AU rikkeitä näkyy loppuunsa rikeraportointi-osiolla? - Yksi kuukauteen. Kuinka usein näkyy heitä suorittamassa rankkua idlausrikkeestä? - Kerran kk.

Eli lyhyesti: Saman/vähemmän aikaa sohvalla idlannut sotamies saa tästä huomattavasti kovempaa sanktiota kun oikeasti KOKENUT alipseeri/upseeri vaikka idlausrikkeiden aika olisi kellonajan mukaan lähes samaa tasoa. Olen nähnyt sotilaspoliisina toimiessani henkilöitä, jotka idlausrikkeet pelkästään ovat saattaneet erottamiseen. Joten pointti on se että homman ei pitäisi mennä niin että oikat saatuaan/sametilla istuessaan on "lähes" turvassa näiltä idleriketapauksilta, kun taas silolla istuessaan riittää se "Sotamies karvakeisari asento! -----> 3->1" ja rapsaa kehiin.

Ja loppuun: syyttävä sormi ei osoita ketään, ei ole minua koskeva henkilökohtainen asia (liekkö idlekickiä ollenkaan tullut nyt tän liittymiskerran aikana) jne. Tämä on yleisesti toivon mukaan monenkin mielessä pyörivä asia. On hassua että kk sitten liittynyt sotamies kärsii rankulla asian, joka otetaan huumorilla n. vuoden kokeneen AU:n tapauksessa "taas siellä idlataan.. :D" jne. Jotenkin tähän asiaan muutosta toivoisin, ei tosiaa oo kivaa katottavaa ku jengii tulee aulaa sanoo "hyvä armeija kun esimiehistökin idlaa sohvilla :DD" Ja niin. Tää oli siis että jokasen idlerike yhtä rangastava, ei että sotamies koira veräjästä ja AU:t kärsii! Toivon että täällä on sen verran fiksua jengiä että pointti tuli selväks vaikka väsyneenä vaihteeks tätä kirjottelen (väsyneenä tekstisuonet kukkii jne) Hyvää kuluvaa viikkoa, SA! Mie rakastan teit kaikkii <3
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

cron