Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 01.05.2015 23:33

Vapaaehtoistoiminnan pitäminen

-Nykyään ei saa melkein milloinkaan pitää vapaaehtoistoimintaa. Aina "huono hetki" oli hetki mikä tahansa. Nykyään muutama ihminen liian vähän, sopivalla määrällä ei jää värvääjiä ja jos on paljon porukkaa niin on liikaa. Olen myös huomannut, että esimiehet ei jaksa valvoa. Ei siinä mitään, mutta upseerit yleensä karjuu ei toimintaa jos on vaikkapa kahdelta kysynyt eikä kumpikaan jaksa. Jotkut sanovat kun kysyy: "Arvaappa jos ei muutkaa valvo". Syynä on yleensä ettei jaksa valvoa mutta se siis estää sen että tämä miehistöläinen ei saa kysyä enään jos vaikka joku muu jaksaisi? Näin on useita kertoja käynyt.
-PK kaavoissa lukee jotenkin näin: "Alokasta tai Sotamiestä ei yleensä päästetä pitämään toimintaa" ja "Toimintaa voi pitää, jos on varma osaamisestaan". Nämä opit ei kuitenkaan toteudu. Itse olen Alokas, mutta monia kertoja toimintaa pitänyt entisiltä Sotamies ajoilta. Silti en ole päässyt toimintaa pitämään myös siitä syystä, että olen Alokas, vaikka monia juuri ylentyneitä ja kokemattomia sotamiehiä päästetään. Eli alokkaat eivät saa, mutta sotamiehet saavat pitää toimintaa. Miksei sitten PK kaavoihin tehdä muutosta ja korjata harhaoppia?


Ensimmäisen kohdan takia voidaan jutella esimiesten takia miksi näin.

Toinen kohta: Eikös tuossa just lue, että alokasta ei yleensä päästetä pitämään toimintaa?

Omien mielipiteiden esittäminen julkisesti

-Monia kertoja minua on potkittu värvistä koska olen esittänyt mielipiteitäni esimiesten ajatuksia vastaan värvissä ja olen kysellyt heiltä kysymyksiä liittyen niihin ajatuksiin tai kysymyksiin. Olen joutunut kysymään monta kertaa samoja sillä minua ei huomioida ja sitten sen takia potkitaan.
Mut ohjataan tänne ilmaisemaan niitä, mutta ei siitäkään ole mitään hyötyä ollut. Miksei siis värvissä voisi esittää mielipiteitään?


Värvi ei ole oikea paikka haukkua tai ilmaista mielipiteensä. Palautelaatikko on oikea paikka.

Tasa-arvoinen kohtelu

-Musta tuntuu, että mua ei kohdella tasa-arvoisesti muiden miehistöläisten rinnalla vaan kaikki mielipiteet lytätään ja haukutaan heti eikä kiinnitetä sen suurempaa huomiota. Värvissäkin mua haukutaan ja dissataan jatkuvasti eikä siihen puututa, mutta jos jotain toista haukutaan niin heti ollaan puuttumassa. Miksi?
------


Jos sua on kohdeltu huonosti, kuten haukuttu eikä ole kukaan puuttunut, niin ota kuva ja lähetä mulle niin puututaan.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 01.05.2015 23:45

Taxsi20 kirjoitti:
Vapaaehtoistoiminnan pitäminen


Toinen kohta: Eikös tuossa just lue, että alokasta ei yleensä päästetä pitämään toimintaa?


Sanotaan sanotaan mutta samaa sanotaan nyös sotamiehistä joten miksi tuoreet kokemattomat sotamiehet pääsee pitämään toimintaa ja Alokkaat ei vaikka ei mainita mitään että Alokasta vielä harvemmin tai Alokasta ei päästetä pitämään toimintaa. Tossa lauseessa tarkoitetaan molempia yhtä paljon joten miksi koskee toista enemmän?

Mutta kiitti vastauksista
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Darnoc » 02.05.2015 08:12

1000 syytä on Että miksi alokkaita ei päästetä pitämään toimintaa
Darnoc
Jäsen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 09.10.2014 17:00

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Johnny-China » 04.05.2015 05:31

Miksi Alokas pitäisi päästää pitämään toimintaa, kun 99% Alokkaista opettelee vasta toimimaan toiminnassa oikein, saatikka, että vetämään niitä. Noh, murheensa kullakin. Ei paljon maksa vaivaa ylentyä Sotamieheksi tai Jääkäriksi. :mrgreen:
SA - Korpraali [12], Viraton
4.10.2016 ->


Armeija 5.4.2014 - 2.10.2016
Ent. Upseerikokelas, Vt. Koulutusupseeri
2 päivää vaille 2 vuotta Esimiehenä


"Per aspera ad astra."
"Vaikeuksien kautta tähtiin."
Avatar
Johnny-China
Jäsen
 
Viestit: 90
Liittynyt: 10.08.2011 16:25

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 04.05.2015 06:26

Johnny-China kirjoitti:Miksi Alokas pitäisi päästää pitämään toimintaa, kun 99% Alokkaista opettelee vasta toimimaan toiminnassa oikein, saatikka, että vetämään niitä. Noh, murheensa kullakin. Ei paljon maksa vaivaa ylentyä Sotamieheksi tai Jääkäriksi. :mrgreen:


Jos Alokas on esim. Entinen SA:n jäsen jolla on kaavat hallussa sekä aiempaa kokemusta. PK-kaavoissa kuitenkin kerrottaan et yleensä vasta korpraalit pääsevät sitä pitämään, joten miksi Sotamiehetkin muttei Alokkaita. Tässä kohdassa PK-kaavoissa jään aina miettimään. Tietenkään ei kannata Alokasta joka ei ole ennen oll6t jäsen tai hänelle ei toimminanpito ole tuttua.

Ja JC, kyllä minun mielestä olis suht kohy järkevää päästää 1-2 alokasta mukaan vaikkapa Tupakoulutukseen sillä sitä ei SA:n PKssa opita. Miksi 1-2? Koska pieni määrä kokemattomia alokkaita on parempi kuin taas vaikka 4, jos homma menee sählingiksi jos alokkaat ei tajua jotain kohtaa ja alkaaa sähläys.
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja MMurme » 04.05.2015 18:31

timmioakmen kirjoitti:Jos Alokas on esim. Entinen SA:n jäsen jolla on kaavat hallussa sekä aiempaa kokemusta. PK-kaavoissa kuitenkin kerrottaan et yleensä vasta korpraalit pääsevät sitä pitämään, joten miksi Sotamiehetkin muttei Alokkaita. Tässä kohdassa PK-kaavoissa jään aina miettimään. Tietenkään ei kannata Alokasta joka ei ole ennen oll6t jäsen tai hänelle ei toimminanpito ole tuttua.

Entinenkin jäsen on alokkaana täysin samassa asemassa kuin ne alokkaat jotka eivät ole ikinä armeijassa olleet. Alokkaan tehtäviin tai velvollisuuksiin ei kuulu millään tavalla toiminnanpito, joka pääasiassa on juurikin korpraalien ja esimiesten homma. Yhdeksi syyksi tähän sanoisin sen, että toiminnassa täytyy olla järjestys ja kuri yllä eikä se kaikilta sotamiehiltäkään onnistu. Vaikka valvojakin olisi paikalla, pitää pitäjällä joku käsitys tilanteesta olla ja siihen myös pystyä reagoimaan oikealla tavalla. Korpraaleista ylemmillä myös yleensä on oikeudet.

Sitä paitsi, miksi kiirehtiä kun meillä nykyisin ylenee sotamieheksi päivässä tai parissa? Kärsivällisyyttä. Ei kannata odottaa erityiskohtelua.
Sotilasmestari MMurme, Res.
Kuva
Avatar
MMurme
Esimies
 
Viestit: 905
Liittynyt: 25.04.2011 14:24
Paikkakunta: Oulainen

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja SanteriR. » 05.05.2015 21:05

Ihan yleisenä muistutuksena, siellä on se "Ilmoita tämä viesti" -nappi millä voi hihkasta asiasta valvojille & ylläpidolle. Ei tarvitse tätä ketjua täyttää ko. ilmotuksilla.

Kuten santeri sanoo "ilmoita tämä viesti" on oikea tapa puuttua foorumin väärinkäytöksiin, ei riitely tällä alueella. Asiattomat viestit poistettu -kg2
SA - Reservin Kapteeni
Kuva
20/12/10 PK 22/12/10 KK 23/2/11 II-lk. mit. 6/3/11 AUK 10/4 - 15/5/11 I-lk. mit. 24/7/11 Res 6/1 - 4/8/12 RUK 14/10/12 - 24/3/13 EK-ar. 5/1/14 Res 30/11/14 - ∞
Avatar
SanteriR.
Esimies
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 15.02.2011 13:00
Paikkakunta: Joenzoo

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja NesteOil. » 17.05.2015 18:26

Hehee.. kyllä sen heti huomaa milloin on ne oikeat osaavat ihmiset lomalla.. Täytyy nyt sanoa ensiksi että tarkoitukseni ei ole aloittaa mitään hirveää sotaa täällä. Eikä ole tarkoitus olla ylimielinen. Sen verran korkealla tasolla jo olen ja ansiotasoja on ihan tarpeeksi, etten ala itkemään jos en sitä saa. Mutta tältä viikolta jokseenkin odotin sitä, ja mielestäni ansiotason kriteeterit saavutin mitä infoja luin. Tiedä sitten johtuuko siitä että eräs lomalla. Moni ryhmäläiseni panosti todella paljon tähän viikkoon, ilmoitin tästä komppanian alueen ryhmäraportissani, tiedä sitten onko edes luettu? Johtuuko siitä että eräs lomalla? Paljon kysymyksiä vähän vastauksia. Ansiotasojen päättäjille katsokaa päivystysrapsoja ja erityisesti kuinka pitkä päivystysvuoro on. Itse päivystelin tällä viikolla n. 5 tuntia. Toiminnanpitoraportteja kannattaa myös lukea, näin vinkkinä. Itse pidin toimintaa tällä kertaa 2 kertaa, iltatoimet ja iltavahvuuslaskennan. Kuten aikaisemmin sanoin ei ole tarkoitus aloittaa mitään sotaa täällä. Ilmaisin vain mielipiteeni tämän viikon toiminnasta.

- Korpraali NesteOil.
Merivoimat,

Ylimatruusi NesteOil.

Liittynyt: 25.4.2017

~ Ainoa suunta on eteenpäin!

Ent. SA - Kersantti
Kiitos, Suomen Armeija 21.4.2013 - 8.7.2016!
Avatar
NesteOil.
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1775
Liittynyt: 26.04.2013 13:50
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 17.05.2015 18:33

katsokaa päivystysrapsoja ja erityisesti kuinka pitkä päivystysvuoro on.


Kommentoin vain tuohon lauseeseen. ainakin nyt. Päivystykseen asetettiin raja joskus aikoinaan juuri näiden vuorojen takia. Jotkut vetivät roimasti näitä yli kuvitellessaan että se on jokin ylennysautomaatti, joka tuo automaattisesti ylennyksiä.

En tiedä minkä tasoista ja arvoisista henkilöistä nyt puhutaan, mutta tämä oli yleinen kommentti (riippumatta siitä onko esimies vaiko miehistö tai ikinä minkä arvon omistaakaan).

Seuraava askel on ottaa yhteys omaan joukkueenjohtajaan tai komppanian päällikköön.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Aledrion » 17.05.2015 18:34

Ota yhteys joukkuenjohtajaan, tai oikeastaan tässä tapauksessa joukkueen varajohtajaan, koska JoJo on ollut lomalla listojen lähettämisen aikaan.
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja NesteOil. » 17.05.2015 18:36

Kuten sanoin että en kuvittele, että päivystys on automaatti joka tuo ylennyksiä. Lainaten omaa lausettani " Päivystin koko viikolla n. 5 tuntia. " KOKO VIIKOLLA. Komppanian päällikköön tässä yhteys tarvitsee varmaan ottaa.

Edit: En syytä, mutta joukkueen varajohtajaa en ole värvissä nähnyt koko viikon aikana. Eikä oikeastaan apuna muutenkaan kuin listoilla.
Merivoimat,

Ylimatruusi NesteOil.

Liittynyt: 25.4.2017

~ Ainoa suunta on eteenpäin!

Ent. SA - Kersantti
Kiitos, Suomen Armeija 21.4.2013 - 8.7.2016!
Avatar
NesteOil.
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1775
Liittynyt: 26.04.2013 13:50
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 17.05.2015 19:28

Komppanian Päällikkö ottaa sinuun Neste tässä asiassa yhteyttä niin selvitätte että onko tapahtunut jotain kummallisuuksia.

Yleisesti jos koette että teidän esimies ei ole toiminut kuten hänen kuuluu, ottakaa yhteyttä kys. esimiehen esimieheen niin asia selvitetään.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Pallogrilli » 19.05.2015 09:49

Kiitos SA menneistä vuosista.

Eilen se tuli erotus idlaamisen takia. Okei kolme kertaa idlattuna myönnän virheeni. Tosin kickattua ei tarttenu kertaakaan, kun reagoin ajoissa.

Ja sinällään ensimmäinen virhe tälle vuodelle.

Ja hyvät jatkot sinä yksi mukava SA jäsen joka sinne jäit :D
"Mitä mä olen värvissä sattunut muutamaan kertaan näkemään, niin sun asenne on ollut sysipaska ja päin helvettiä" -Hiekkatie
Pallogrilli
Jäsen
 
Viestit: 41
Liittynyt: 29.11.2014 22:18

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 19.05.2015 10:41

Toistuva ja tahallinen Suomen Armeijan sääntöjen rikkominen osoittaa kyvyttömyyttä toimia tässä armeijassa. Meillä on säännöt sitä varten että taataan sotilaallinen, sujuva ja toimiva arki. Kyseiset säännöt koskevat kaikkia aina Alokkaasta Kenraaliluutnanttiin ja jos niitä ei kykene noudattamaan ei paikka ole Suomen Armeijassa. Jos teidän mielestä meidän säännöissä on käsittämättömyyksiä tai mielestänne tasapuolisuus ei toteudu, tulkaa rohkeasti niistä kertomaan esimiehistölle niin katsotaan asia kuntoon.

Olen hyvin pahoillani että korpraaliksi päässyt henkilö sortui tällaiseen toimintaan mutta jos ei suju niin ei vain suju. Toivon jokaisen ymmärtävän että tahallisella säätöjen venyttämisellä ja rikkomisella on seuraukset täällä. Toivottavasti ex-korpraali palaa Suomen Armeijaan uudella innolla ja yrityksellä kuukauden päästä. Jos ei niin toivotan koko Suomen Armeijan puolesta hyvää kesää.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja qwerty » 24.05.2015 19:18

Millä perusteela teurastaja saa oikeudet värviin mut wonkur tai majuri anniina ei saa? teurastajal ei oo ees virkaa ja se yleni tänää eikä se oo ees niin kauheen aktiivinen en sano tätä et mua haittais et se teurastaja saa oikat mut ihmettelen vähänsen miks noi muut ei saa
qwerty
 

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron