Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 15.06.2014 23:22

Rakkaat ystävät

Olen aidosti hämmästynyt tästä kaikesta kohusta, joka asiasta nousi. Muutoin niin hyvin keskenään toimeentulevat ihmiset tuovat itsestään huonoja puolia esiin. On riipaisevaa lukea kommentteja siitä, kuinka Suomen armeija on mätä ja täällä tapahtuu ihmeellisiä asioita. Myös me (esimiehet) teemme täysin samaa työtä täysin vapaaehtoisesti tämän yhteisön hyväksi. Tämä ei ole suinkaan ensimmäinen kerta, kun jakkarat heitellään pitkin seiniä yhden kärpäsen takia.

On varmasti sanomattakin selvää, mitä mieltä minä olen suosimisesta. Jos sellaista - niin kauhean ikävää kuin se onkin - tapahtuu, syy ei ole miehistön. Syy ei myöskään ole henkilössä, jota on suosittu. Teillä on vain ja ainoastaan yksi sormella osoitettava kohde: esimiehet. Sillä ei ole merkitystä kuinka paljon sitä persettä nuollaan: on täysin esimiehen vastuulla estää sen kaltaisen toiminnan vaikuttamasta hänen päätöksiinsä. On täysin ala-arvoista katsella, kuinka viikon sotilas joutuu itse puolustelemaan esimiehen tekemää päätöstä.

Epäilemättä jokainen meistä tekee työtä Suomen armeijan hyväksi. Aivan varmasti jokainen meistä kaipaa tunnustusta hyvin tehdystä työstä. Aivan varmasti jokainen meistä myös ymmärtää, että tietynlaisia tunnustuksia ei voida kaikille jakaa, tai ne menettäisivät käytännön merkityksensä. Näiden tunnustuksien haluttavuusaste on yleensä muita korkeampi. Tiedän että ikävältä saattaa tuntua, jos se ei satu napsahtamaan omalle kohdalle, vaikka mielestään olisi tehnytkin työtä perse ruvella. Hyvät ystävät, pitäkää viikon sotilas -palkinto ainoastaan viikon sotilas -palkintona. Älkää sotkeko siihen henkilökohtaisia asioitanne tai muuta tarpeetonta spekulointia, joka ei siihen millään tavalla kuulu. Jos tämä pieni tapahtuma avasi kerralla kaikki vanhatkin patoumat, pitäkää ne tästä erillään. Kohdistan sanani meille kaikille, vaikka asiaan kommentoikin vain muutama, joissakin tapauksissa sama, henkilö.

Viikon sotilasta ei valita huutoäänestyksellä. On aina joku, joka olisi ansainnut tietyn asian enemmän kuin toinen. On aina syitä, jonka perusteella kunkin oma mielipide on oikeampi kuin toisen. On aina seikkoja, jotka tekevät tuosta oikeutetumman kuin tästä. Älkääkä aloittako puhumaan minulle tasa-arvosta ja syrjinnästä. Miten tuon henkilön korkeampi sotilasarvo on tasa-arvoa? Miten tämän henkilön - muttei minun - saama ylennys ei olisi syrjintää? SYITÄ LÖYTYY AINA. Ilmoittakaa minulle välittömästi, kun tahdotte muuttaa kuriin ja hierarkiaan perustuvan armeijamme esimerkiksi The Green Mafiaksi. Kuka tahansa voi tulla pyytämään värvissä minun respektejäni tai aloittamaan hyvinkin syvällisen keskustelun kanssani. Minä annan respektini ja minä tulen mukaan keskusteluun. Turhaa pelata suosimiskorttia meidän värvimme viihtyvyyden kustannuksella. Varmasti jokainen meistä on oppinut tänään jotain.

Kunnioitan jokaisen mielipidettä, oli se minkälainen tahansa. Ihminen voi ottaa vastaan paljon, mutta tutkitusti kykymme sietää epäoikeudenmukaisuutta on hyvin alhainen. Asiaa hankaloittaa se, että tämän kaltaisissa tapauksissa oma oikeudenmukaisuuden käsite on hyvin subjektiivinen. Meidän on nähtävä omia kengänkärkiämme kauemmaksi. Älkää arvioiko toisianne kuin piru Raamattua ja käyttäytykö sen mukaisesti. Jokainen teistä voi osoittaa olevansa luottamuksen arvoinen. Tavoitteeseen on helpompi pyrkiä muistamalla lyhyt nyrkkisääntö. Arvosta itseäsi ja kunnioita muita. Te olette Suomen armeijan selkäranka. Muistakaa tämä toiminnassanne.

Hyvää alkavaa juhannusviikkoa jokaiselle.
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Esimies » 16.06.2014 14:52

Nyt on ollu vähän ikävät jutut pinnalla, joten positiivisempaa asiaa välillä; viime aikoina ollut tosi aktiivista ja oma-aloitteista värväämistä miehistön jäseniltä. Jatkakaa vaan samaan malliin kaikki. Hienoa työtä teette SA:n hyväksi! Teidät tullaan vielä tavalla tai toisella palkitsemaan SA:n hyväksi tekemästä työstä.
Esimies
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja NesteOil. » 22.06.2014 21:57

Hyvää iltaa Suomen armeija ja kaikki muut ketkä tätä viestiä lukevat! Minulta on nyt tultu vaikka kuinka monta kertaa kysymään että olenko SadNesteOil. Vastaus on EI. Olemme kaksi aivan eri hahmoa joilla on aivan sattumalta melkein sama nimi. Toivon että kysely päättyy tähän ja kaikki ymmärtävät että olemme 2 eri hahmoa. Olen puhunut!

- Korpraali NesteOil.
Merivoimat,

Ylimatruusi NesteOil.

Liittynyt: 25.4.2017

~ Ainoa suunta on eteenpäin!

Ent. SA - Kersantti
Kiitos, Suomen Armeija 21.4.2013 - 8.7.2016!
Avatar
NesteOil.
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1775
Liittynyt: 26.04.2013 13:50
Paikkakunta: Rauma

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Gangsta16 » 23.06.2014 23:21

Pakko nostaa miehelle hattua: viewtopic.php?f=23&t=5&p=44567#p44567

14h päivystys tuskin on vain SA:n kaikkien aikojen ennätys, mutta myös kaikkien habbo armeijoiden päivystysennätys. (Niissä armeijoissa missä päivystys on käytössä).

- G
EVP Kenraali,
Spoiler: +
Euroopan Armeijan ent. komentaja
Ilmavoimien ent. komentaja
Saksan Armeijan ent. komentaja
Kanadan Armeijan ent. komentaja
Suomen Armeijan ent. komentaja
Armeijan ent. 3x komentaja

Godfather of Rautakanki
Avatar
Gangsta16
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1312
Liittynyt: 18.02.2011 18:17

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja SALA-AGENTTI48 » 24.06.2014 03:20

Eipä ole minun saapumistani merkitty raporttiin... oliko päivystäjä kahvilla vai mitä. Mutta ihan hieno ennätys, onnitteluni.

Kuva
Kuva
Suomen Armeijassa jo 28.11.2008 lähtien.
Spoiler: +
Kuva
Kuva
Avatar
SALA-AGENTTI48
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 3551
Liittynyt: 15.02.2011 14:04
Paikkakunta: Nådendal

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Alokas » 03.07.2014 23:20

miksi en saanut ylennystä vaikka kävin PK:t kaksi eri?

-Yjzat
Alokas
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vastaus: » 03.07.2014 23:31

Alokas kirjoitti:miksi en saanut ylennystä vaikka kävin PK:t kaksi eri?

-Yjzat


Milloin kävit ne?
Voipi olla että olet käynyt ne silleen että vasta sunnuntaina saat ylennyksen.
Tai voisiko ryhmämerkit jotka sinulla on niii vaikuttaa? Niistä päätellen olet Ilmavoimien jäsen.
Vastaus:
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Alokas » 03.07.2014 23:45

No en ole ilmavoimissa unohtui erota siitä ryhnästä. Kävin pkt tiistaina ja keskiviikko.
Alokas
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Inside » 03.07.2014 23:51

Ylenemis päiväthän on ti, to ja su (Tarkastus). Jos oot tiistaina ja keskiviikkona käynyt peruskurssit ylennys tulee torstaina, jos menet Peruskurssille tai viimeistään sunnuntaina takastuksessa, jossa jaetaan koko Komppaniaa koskevat ylennykset.
Inside
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Ei tajua nyt.. » 03.07.2014 23:54

On myönnettävä sen kyllä olevan niin aasista, että kun alokas käy PK:n YPK:na (Esimerkiksi Alokas X ei pääsisi viikolla minään päivänä PK-tunnille ja alokas käy myönnetyt YPK:t maanantaina) Niin minkä, siis minkä takia sen alokkaan täytyykin odottaa sitä ylennystä sunnuntaihin asti, kun tämä alokas ei vaan millään pääse tiistaina tai edes torstaina sinne PK:seen, jossa ne ylennykset jaettaisi.. Anteeks, mitä?

Sitten vielä toiseksi: (Alokas Y liittyy tiistaina päivällä SA:han ja käy tiistaina ja keskiviikkona PK-tunnit.) Niin sitten: Minkä ihmeen takia alokkaan täytyy odottaa TAAS aivan turhaan sunnuntaille. No, alokkaan ei tarvi odottaa sunnuntaille, jos kuitenkin alokas käy uudelleen sen torstain PK:n, minkä hän on jo taas aikaisemmin käynyt. Why?

Toivon et joku, joka osais selittää tämän. Vois avata saman tien vähän minulleki.
Ei tajua nyt..
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Alokas » 03.07.2014 23:58

niin..miks en ylentynyt dafaq?
Alokas
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Alokas » 04.07.2014 00:01

kävin TI ja KE
Alokas
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 04.07.2014 00:11

Voitko lopettaa tän aiheen väärinkäytön, ja kysyä asiasta joltain joka osaa spesifisti vastata sun kysymykseen.
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Hiekkatie rulez! » 04.07.2014 08:28

Nii justiinsa, kysy joltain nimittäin tää on palautelaatikko eikä mikää pk-tuntien tutkimis laatikko
Hiekkatie rulez!
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Cocaola » 04.07.2014 15:02

Tiistaisin ja torstaisin ylennetään vain ne alokkaat, jotka ovat kyseisenä päivänä olleet PK-tunnilla. Sunnuntaisin sitten ylennetään kaikki, oli paikalla tai ei. Eli jos käyt tunneilla tiistaina ja keskiviikkona, niin se ylennys tosiaankin tulee vasta sunnuntaina. Yksityistuntien suhteen olen myös menetellyt samalla tavalla, eli ylennykset vasta sunnuntaina (jos ei siis ole päässyt tavalliselle tunnille ti/to).

Ymmärrän kyllä, että tieto varmaankin tuli yllätyksenä, kun tästä ei taida olla mitään mainintaa esimerkiksi värvin lapulla, eikä asia kovin usein värvissäkään tule esille.
"Lapsuus on vähä-älyisyyden aikaa"
Avatar
Cocaola
Esimies
 
Viestit: 1093
Liittynyt: 15.02.2011 16:34

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron