Kehitysideat

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Aledrion » 07.03.2015 15:45

Falconn kirjoitti:Kyseessä olisi Metsäharjoituksen kehitysidea. Tähän tarvitsisi ehkä hieman isomman/erilaisen
metsähuoneen? Tätä voi kehittää tätä minun ideaani.

Eli olen kehitellyt tälläisen toisenlaisen metsäharjoituksen:

Otetaan porukka riviin aulaan normaalisti säännöt kerrataan normaalisti. Porukka jaettaisiinkin kahteen joukkueeseen molemmalla joukkueella normaali metsävarustus mutta toisella olisi toinen väri ja toisella toinen. Valitaan molempien joukkueiden ryhmänjohtajat ja taisteluparit normaalisti. Tähän olen laskenut että tarvittaisiin hieman enemmän porukkaa. Mutta asiaan. Toinen joukkue otetaan riviin toiselle puolelle metsää miten normaalistikin otettu muotoon (teltan eteen). Toinen vastapäätä metsää riviin sinne. Sitten molempien joukkueiden taisteluparit sijoitettaisiin omille ovimatoille. Sit vois olla molemmil ryhmil oma kuvaaja ja siitä sit syttyis sota, toi sota vaihe oin vähä kehiteltävissä vielä mutta pidettäisiin se mahdollisimman yksinkertaisena. Sodan päätyttyä kumpikin joukkue otetaan uudestaan aulaan riviin ja siihen lopetetaan toiminta.

Kiitoksia jo etukäteen että luitte tämän, kommentteja palautteita, idean lyttäyksiä kaikkia otetaan vastaan. :)

Kiitoksia ehdotuksestasi. Tätä voidaan vaikka ruveta koulutusosaston kanssa miettimään, jos tästä jotain aikaan saa. Metsä-palautteet/ehdotukset voi myös halutessaan ohjata suoraan koulutusupseerille (minulle).
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja namco10 » 10.03.2015 15:57

Mulla olis pari ehdotusta koskien alokaskoulutusta.

Ensinnäkin olis hyvä jos koulutus "nurkkauksen" voisi lykätä sivuun ettei tekstit sekottuisi niin paljon.vaatisi varmaan aika isoa
muutosta värviin , mutta jos muokkauksia värviin tehdään niin tässä yksi kehityskelpoinen kohta mielestäni.

Toinen asia. Alokaskoulutusta voitasiin mahdollisesti hieman sivuta Pk oppitunnilla, sillä jotkut alokkaat kun lähtevät innokkaasti ensimmäistä kertaa kouluttamaan virheitä saataa syntyä. Tekemällä oppii tietenkin, mutta olisi hyvä että alokkaat saisivat kunnollisen alokaskoulutuksen ja ymärtäsisivät siinä käydyt asita.

Kiitos! tykätkä tai lytätkää. Kertokaa mielipiteitänne!
Kuva
"Nothing is impossible. The word itself says i'm possible"

Spoiler: +
Kuva
Avatar
namco10
Aktiivinen
 
Viestit: 253
Liittynyt: 30.01.2015 22:52

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Bathi » 10.03.2015 16:27

Värviä ei tarvi muuttaa. Se sekoittuu yhtä paljon vaikka se olisi sivummalla. Vaihtoehtoina olisi säätää kuuluvuutta paljon tai siirtää se kauemmas, jolloin ilmestyisi ruma käytävä yms. Ei jatkoon. En näe ideaa ideassa.

Alokaskoulutuksessa pitää tehdä värväys ja koulutus selväksi, joten tätä ei tarvita, mikäli he eivät osaa kouluttaa se on vain ja ainoastaan kouluttavan alokkaan omasta kouluttajasta kiinni.
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja namco10 » 10.03.2015 16:47

Armeijan päämajassa tuohon tekstein sekoitumiseen on kyllä löydetty ratkaisu.

Ja tällä toisella asialla tarkoitan sitä, että joillakin alokkailla ei vain mene se asia nuppiin siinä ja jos on uusi habboarmeijoiden maailmassa ei välttämätä ymmärrä kaikkia pointteja.
Kuva
"Nothing is impossible. The word itself says i'm possible"

Spoiler: +
Kuva
Avatar
namco10
Aktiivinen
 
Viestit: 253
Liittynyt: 30.01.2015 22:52

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Dogtags » 10.03.2015 17:59

Ei sitä värviä ole pakko aina muuttaa, koulutuksessa voitaisiin ottaa käyttöön vaikkapa eriväriset puhekuplat. Siitä sitten, että miten me painotetaan että heti koulutuksen loputtua se vaihdetaan takaisin normaaliksi, ei ole tietoa.
SA - Reservin luutnantti
30/07/2012 - 26/03/2017

I never wanted to be your hero
I just did it to please myself
And now you put me back under zero
Not to come back again
Avatar
Dogtags
Esimies
 
Viestit: 2124
Liittynyt: 22.02.2011 14:53
Paikkakunta: Jojensuu

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja namco10 » 10.03.2015 18:19

Totta, hyvä pointti
Kuva
"Nothing is impossible. The word itself says i'm possible"

Spoiler: +
Kuva
Avatar
namco10
Aktiivinen
 
Viestit: 253
Liittynyt: 30.01.2015 22:52

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Pelaamo69 » 10.03.2015 21:29

Jooh to ivärikupla vois olla hyvä.
Suomen armeijan Sotamies Pelaamo69

Legenda kuin legenda
Pelaamo69
Jäsen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 18.02.2015 00:02

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja heinulikiki » 10.03.2015 21:57

Nii tai päivystäjällä vois olla värikupla? Ja miks päivystäjä ei käytä vaikka eri väristä barettia kaalin sijasta.
Kuva
ENTINEN....
Kuva
Korpraali heinulikiki [10] 1. Jouk. & III

Nykyinen alokas ):
Avatar
heinulikiki
Konkari
 
Viestit: 411
Liittynyt: 19.09.2014 14:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 10.03.2015 22:16

Onko alokaskoulutuksella oikeasti niin suuri ongelma ollut erottua että sitä tarvisi selkeyttää? Kyseessä on kuitenkin asia joka on toiminut juuri kuten nyt toimii niin pitkältä ajalta että edes minä en tiedä milloin alokaskoulutukset ovat armeijoihin otettu. Tästä on ollut pari kertaa keskustelua ja muutamasti ollaan testattukkin eri värveissä sitä että alokaskoulutus olisi hieman syrjemmässä. Se on enemmän ollut ongelmallista kuin ratkassut asioita kiitos sen että ihmiset eivät mene sitten kouluttamaan. En toki tarkoita että asiaa ei voi muuttaa koska se on aina ollut näin vaan kysyn että miksi nyt tämä asia on taas pinnalla?

Päivystäjän kohdalla nykyinen erottumisysteemi on täysin toimiva tällä hetkellä. Päivystäjä käyttää huutoa jos tahtoo käskeä ja kukka on selkeä ja toimiva merkki tehtävässä toimimisesta. En näe tarvetta muutokselle.
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Darkrammstein » 11.03.2015 15:07

namco10 kirjoitti:Mulla olis pari ehdotusta koskien alokaskoulutusta.

Ensinnäkin olis hyvä jos koulutus "nurkkauksen" voisi lykätä sivuun ettei tekstit sekottuisi niin paljon.vaatisi varmaan aika isoa
muutosta värviin , mutta jos muokkauksia värviin tehdään niin tässä yksi kehityskelpoinen kohta mielestäni.

Toinen asia. Alokaskoulutusta voitasiin mahdollisesti hieman sivuta Pk oppitunnilla, sillä jotkut alokkaat kun lähtevät innokkaasti ensimmäistä kertaa kouluttamaan virheitä saataa syntyä. Tekemällä oppii tietenkin, mutta olisi hyvä että alokkaat saisivat kunnollisen alokaskoulutuksen ja ymärtäsisivät siinä käydyt asita.

Kiitos! tykätkä tai lytätkää. Kertokaa mielipiteitänne!


Minun mielestäni värvin ulkoasu kärsisi tuollaisesta muutoksesta, jonka johdosta en itse näe tuossa pahemmin hyötyä.

Värvissä on keltaisilla lapuilla koulutusohjeet joita seuraamalla koulutus onnistuu varmasti virheettömästi. Värvissä miehistöläiset ja esimiehet ovat auttamassa alokkaita, jos vaikuttaa siltä että kouluttamisessa on ongelmia.

Ja tosiaan mitä nyt tulee noihin väripuhekupliin, niin minusta ne eivät sovi värviin. Ei ole kovin fiksun näköistä kun toisella puolen värviä näkyy siniset ja toisella puolen punaiset väripuhekuplat.
Kuva
Kuva

"Elämästä ei selviä hengissä. Asepalveluksesta selviää, koska se ei ole elämää."
Avatar
Darkrammstein
Esimies
 
Viestit: 1716
Liittynyt: 06.10.2012 12:28

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Drusi » 12.03.2015 14:28

Muutenkin väripuhekuplista tulisi ongelmia mm. SPOLeille

- Monille jäisi varmasti värikuplat päälle kun poistuisivat koulututtamasta, päivyttämästä yms.
- Tulisi varmasti screenshotteja yms henkilö x käytti värikuplaa, vaikka tosiassa koulutti jne. Siitä sitten lähteä selvittelemään jne..
Drusi
Aktiivinen
 
Viestit: 104
Liittynyt: 19.11.2012 22:31

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Vannesaha » 14.03.2015 15:18

En itse kannata värikuplia niiden aiheuttaman sekaannuksen vuoksi.
Kiitos SA!
Avatar
Vannesaha
Hyperaktiivi
 
Viestit: 983
Liittynyt: 15.02.2011 17:37

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja kingrock » 26.03.2015 22:26

Mun mielest pitäs olla hc värikuplat pakollisii et voi olla esim spol. Erottais vitusti paremmin. Köyhät kyykkyyn !
19December91 kirjoitti:King on sellanen kakka housu joka istuu aulassa ja kuvittelisi pääsevänsä armeijaan mutta turha toivo hän voisi vaihtaa ajan vietto paikaksi vaikka sen G16 armeijan


timmioakmen kirjoitti:Yhyy kingrock aina dissaa meitä
kingrock
Aktiivinen
 
Viestit: 198
Liittynyt: 24.07.2013 20:51

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja timmioakmen » 29.03.2015 23:54

heinulikiki kirjoitti:Nii tai päivystäjällä vois olla värikupla? Ja miks päivystäjä ei käytä vaikka eri väristä barettia kaalin sijasta.


Mun mielestä ei siihen periaatteessa tarvitsisi mitään merkkiä edes. Merkkinähän on jo se, että istuu oikealla paikalla.SA on muutenkin aina(tai ainakin niinkauan kuin muistan eli vuodesta 2010) käyttänyt kaalia, miksi vaihtaa ja erotta senkin.
Sotamies
timmioakmen
Hyperaktiivi
 
Viestit: 895
Liittynyt: 05.06.2014 19:43
Paikkakunta: Raisio, Turku

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Pallogrilli » 07.04.2015 21:22

Pidän ongelmana nykytilannetta, jossa monesti päivässä oikallinen korpraali on tilojen ylin.

Virheen huomatessaan hänen tulisi ottaa screeni ja ilmoittaa esim SPOLleille ja hän ei saisi käskyttää.

Toinen vaihtoehto on että korpraali juoksee päivystäjän pöydän taakse, laittaa kukan rintaan ja käskyttää...

Eli miksi silloin kun ei 'oikeita' esimiehiä ole paikalla, voisi korpraali käyttää omaa harkintaa ja ohjata ihmiset oikeille paikoille istumaan. Säilyisi myös näissä tilanteissa sopiva järjestys värvissä? (mietin vaan?)
"Mitä mä olen värvissä sattunut muutamaan kertaan näkemään, niin sun asenne on ollut sysipaska ja päin helvettiä" -Hiekkatie
Pallogrilli
Jäsen
 
Viestit: 41
Liittynyt: 29.11.2014 22:18

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron