Kehitysideat

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Pallogrilli » 03.05.2015 20:24

Millä kriteereillä nykyään päsee Viikon Sotamieheks? Miten sotamies voi olla viikon sotamies jos ei ole ikinä osallistunut toimintaan? ei ole kertaakaan mainittuna päivystäjän raporteista. Ja aina kun näen hänet värvissä, niin on idlaamassa?

Onko tämänlainen toiminta sitä mihin haluamme kannustaa miehistöä? Ja vielä tällä toiminnalla saa EM:nkin joka viikko...
"Mitä mä olen värvissä sattunut muutamaan kertaan näkemään, niin sun asenne on ollut sysipaska ja päin helvettiä" -Hiekkatie
Pallogrilli
Jäsen
 
Viestit: 41
Liittynyt: 29.11.2014 22:18

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Aledrion » 03.05.2015 21:08

Viikon sotilas oli RJ:n/JoJon ehdotus kuten aina ennenkin. Ainakin JoJolta voi kysyä tarkempia perusteluja asiaan, jos koet että asiaa ei ole riittävän hyvin perusteltu. Jatkossa tämmöisissä asioissa järkevintä on ottaa yhteyttä henkilöön joka on vastuussa asiasta, eikä välttämättä laittaa yleistä "kehitysideaa".
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Keuhkotulehdus » 04.05.2015 17:28

Ehdotan ns. "vauvasilmien" sallimista. Mitä vikaa niissä muka on? :3
It's a long and lonely road
When you know you walk alone
Avatar
Keuhkotulehdus
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1971
Liittynyt: 26.03.2015 23:16

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Aledrion » 04.05.2015 18:22

Toivottavasti ei jatkossa tarvitsisi poistella viestejä täältä. Palautteista saa keskustella, mutta se ei ole hyvä että heitetään parin sanan viestejä "no koska ne on rumat" ja siten aloiteta tarpeetonta riitelyä.

Vauvasilmät kiellettiin silloisen kenraali vanhin komentajakaudella nimenomaan hänen päätöksestään. Syynä tähän oli, että koettiin ne yksinkertaisesti epäsopiviksi ja tietysti omalla tavallaan visuaalisesti epämiellyttäviksi SA:ssa. Vaikka komentaja päätöksen teki, ei kukaan ole siitä ainakaan avoimesti valittanut tähän mennessä, eikä kukaan komentaja vanhin jälkeen ole tätä päätöstä halunnut kumota. Päätös on siis jäänne aikaisemmalta komentajalta, joka on jäänyt voimaan koska sitä ei ole kumottu.
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Keuhkotulehdus » 04.05.2015 19:07

Eikö ois jo korkea aika kumota sääntö, joka on peruja jonkun entisen komentajan ideasta kieltää jokin sillä verukkeella, että ei itse siitä pidä? En näe niissä vauvasilmissä mitään epäsopivaa, jonka takia niiden pitäisi olla kiellettyjä. Pidän niistä kovasti. Miehillä ei muutenkaan ole turhan paljon varaa valita erilaisista naamoista, kun HC-naamatkaan eivät kelpaa. Jos joku ei vauvasilmistä tykkää, se on hänen ongelmansa. En minäkään lähtisi kieltämään pullaposkia hahmoilla, vaikka omalla hahmollani sellaisia en tykkääkään pitää.
It's a long and lonely road
When you know you walk alone
Avatar
Keuhkotulehdus
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1971
Liittynyt: 26.03.2015 23:16

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Aledrion » 04.05.2015 19:25

Aina saa ehdottaa ja toki tästäkin voidaan keskustella mikäli se nähdään tarpeelliseksi.
Avatar
Aledrion
Esimies
 
Viestit: 1494
Liittynyt: 28.06.2011 19:24

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Keuhkotulehdus » 04.05.2015 19:57

Niin saa ja siksi sitä ehdotankin. Ja itse ainakin haluaisin, että tästä vähintäänkin keskusteltaisiin. Olen kovasti kyseisen kiellon poistamisen kannalla.
It's a long and lonely road
When you know you walk alone
Avatar
Keuhkotulehdus
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1971
Liittynyt: 26.03.2015 23:16

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja @Janari » 04.05.2015 20:33

Kannatan

Ei yhden sanan viestejä.
- Aledrion
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 04.05.2015 20:55

Pallogrilli kirjoitti:Millä kriteereillä nykyään päsee Viikon Sotamieheks? Miten sotamies voi olla viikon sotamies jos ei ole ikinä osallistunut toimintaan? ei ole kertaakaan mainittuna päivystäjän raporteista. Ja aina kun näen hänet värvissä, niin on idlaamassa?

Onko tämänlainen toiminta sitä mihin haluamme kannustaa miehistöä? Ja vielä tällä toiminnalla saa EM:nkin joka viikko...


Erittäin vaikeeta on saada kaikki palat loksahtamaan oikeille paikoille.

Niin viikon sotilaassa kuin ylennyksissä. Ne on valintoja, on tehtävä valintoja. Keneen luottaa, mikä asia on tärkeämpi kuin toinen, kompensoiko se jonkun huonomman osa-alueen kanssa jne... tehdä tulkintoja.

Sama koskee ryhmäraportteja tai jotain muuta raportteja. Joku kirjoittaa erittäin hyvä aktiivisuus, joku hyvä aktiivisuus. Mitä ne oikeesti käytännössä tarkoittaa? En tiedä. Vaikka olen ollut SA:ssa yhtäjaksoisesti vuodesta 2009 tammikuusta, eli erittäin monta vuotta.

Joskus olen ehdottanut esimiehille, että tehtäisiin mm. selkeä ylennysjärjestelmä, jossa olisi selkeät kriteerit milloin ylenee ja milloin ei. Mutta tämähän on vaikeaa tehdä: mikä on se hyvä aktiivisuus? Miten me sitä mitataan, millä mittarilla? Yksi RJ kertoo ettei koskaan näe ryhmäläistä, joukkueenjohtaja taas kertoo että näkee sitä melkein joka päivä.

Suuria kysymyksiä, mutta ei ole vastauksia vielä.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 12.05.2015 09:24

Tuetaanko sitten ryhmänjohtajia tarpeeksi? Jos huomioidaan että kyseessä o harvemmin esimies.. Onko rvj riittävä tapa tukemaan rj:t?

Pitäiskö nostaa rvj:n vaatimuksia?
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 12.05.2015 11:23

Pidemmän aikavälin tavoitehan olisi saada kaikki ryhmänjohtajat aliupseeritasolle.

Ryhmän varajohtajista on käyty keskustelua siitä, kuinka he voisivat tukea ryhmänjohtajia paremmin. Erilaisia, ja mielestäni erittäin hyviä, keinoja ollaan käyty läpi. Tällä hetkellä ryjo valitsee itse varajohtajansa, joten tässä olisi yksi tärkeä aihe sisällytettäväksi ryhmänjohtajien koulutukseen.
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 12.05.2015 13:11

Itse olen useampaan otteeseen ollut rj:n virassa ja koin sen pitemällä aikavälillä todella kuormittavaksi eikä rvj:n raportti loppupelissä pahemmin auttanut mitään kun piti vääntää sopivaa aikataulua ryhmäläisten kaa että millo se koulutus pidetään. Joten kysyn viel kerran tuetaanko ryhmänjohtajien jaksamista esimerkiks tarpeeksi? Pitäiskö rvj:n vastuuta nostaa? Täten vähentyisi varmasti rj:n jatkuva vaihtumista lyhyellä aikavälillä että se rj jaksaisi sen 2kk ees. Samalla ei miehistö turhautusi turhaan. Onhan kouttamisen pitäminen ja niiden sopiminen jne kokonaisuudessa tressaava ja sekä uuvuttava prosessi. Miksi ei jaeta kuormitusta sinne minne ois varaa jakaa? huomioidaan kyseessä o habbo ja vapaan vietto jota tehdään vapaa-aikana milloin juuri pitäis levätä. Itse ainakin suosittelen että rvj:lle lisättäisiin vastuutta eikä tälleen että "seuraa vaa vähän ryhmäläisiä ja laita mahdollisesti raportti"
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 12.05.2015 14:23

Niin meikähän tuolla aikasemmin vihjas, että niitä keinoja ollaan käyty läpi; esimerkiksi että rvj-virasta tehtäisiin kunnon virka, jossa on määriteltynä kunnon tehtävät, mikä tukisi ryjoa. Ryjo on virka jossa tekemistä varmasti riittää, no doubt about it. Olet oikeassa kuorman jakamisesta - miten se toteutuisi parhaiten, tehokkaimmin ja helpoimmalla tavalla on mietinnässä. Kuten totesin, tällä hetkellä on paljon ryjosta kiinni kuinka paljon hän käyttää varajohtajaa hyödykseen. On osittain meidän syymme, että varajohtajaa pidetään aliarvostettuna jopa ryhmänjohtajien keskuudessa - edellisistä syistä johtuen asia onkin harkinnassa.

Vapaa-ajan vietosta tuli myös hyvä huomio, ihmisestä riippumatta kenenkään elämä ei täysin Habbossa ole. Systeemi on kuitenkin vapaaehtoinen, ja perustelu vapaa-ajan vietosta sopii aina alokkaasta komentajaan. Vapaa-aikaa on rajallisesti, vaikka haluaisikin sitä rajattomasti. Se on ikuinen päätös, ongelma, vaihtoehto ja ristiriita. Siksi en osta perustelua vapaa-ajasta ryjon virkaan liittyen.
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 12.05.2015 15:27

Noh miksi ihmeessä rvj ei ole virka? ja eikö sitten pitäis ehkä luoda jotain linjauksia ryhmänjohtajalle mihin rvj:t voi käyttää? Lisäisi sivistystä.
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Kehitysideat

ViestiKirjoittaja Hiekkatie » 12.05.2015 15:45

Kolmas kerta toden sanoo: juuri tätä työtä ollaan tällä hetkellä suunnittelipöydän ääressä tekemässä.
Avatar
Hiekkatie
Esimies
 
Viestit: 1483
Liittynyt: 14.02.2011 22:08

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron