Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja anomuumi » 16.12.2015 00:31

sa:ssa on ollu enemmän ja vähemmän puhetta herra valon oikeuksista ja tässä miun mielipide asiasta: epäoikeutettua. mie voin tässä antaa pari esimerkkiä että miksi valolta pitäisi viedä oikat siis anteeksi wiredit pois. ensimmäinen syy tälle olkoon vaikkapa jatkuva mokkamasterin siirtämine aulaan (kuva spoileris)
Kuva

tästä päästäänki heti seuraavaan eli kahvin jakaminen muille aulassa oleville siviileille siirtämällä kahvikonetta aulaan
Kuva
Kuva

miks valo saa siirrellä mokkaa aulaan ku muutkaa oikalliset ei saa?? mie luulen et herra valo kuitenki tietää suomen armeijan säännöist sen verta hyvin et jaksaa puuttuu toisten perseilyyn kurinpito henkilöstönki olles paikal, ja jaksaa viel huutaa perkelettä päälle.... kuvas näkyy kolme kurinpidollist henkilöö
Kuva

pliis miettikää ny et onks tommoses siviilin perseilys mittää järkiä ku meil muil menneepi hermot!! vaik ilmeisest tarpeeks ku valittaa ni saa oikkansa takas, toimiiko tuo muittenki kohal??
anomuumi
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 16.12.2015 08:25

Otetaan selvitykseen.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Dremon » 17.12.2015 17:15

Luottosiviili tai ei, mielestäni ainoastaan luotettavalla SA:n jäsenellä tulisi olla oikeudet. Toivottavasti SA:ssakin herätään todellisuuteen siinä että siilillä ja sotilaalla on erilaiset oikeudet. Siviileitä ei missään tilanteessa tulisi luokitella kategorioihin.
Spoiler: +
Suomen armeijassa vuosina 2009-2018 monilla eri urilla.
Toiminut myös 2009 MSK:ssa, 2010 ja 2019-2020 MV:ssa , 2011 JPr. ja AV:ssa 2016 Armeijassa sekä 2018-19 Armeijakunnassa.
Reservin alikersantti 1/15 /KAIPR/347
Avatar
Dremon
Hyperaktiivi
 
Viestit: 972
Liittynyt: 05.02.2012 20:36
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 17.12.2015 19:17

Oikeuksista vastaa yksin ja ainoastana komentaja. Mikään ei rajoita, eikä tule rajoittamaan sitä keneen komentaja luottaa ja näin oikeudet luovuttaa. Huoneoikeudet eivät ole arvon/viran/aseman/tehtävän/tarpeen tuoma oikeus vaan ne ansaitaan vain komentajan luottamuksella ja/tai komentajan päätöksellä. Siinä mielessä myös tilannetta ei voida nähdä "epäreiluksi".

Kuten komentajan mainitsi, tilanne tutkitaan ja jos todetaan että valo on rikkonut komentajan luottamuksen otetaan oikeudet pois.

Kuvista sen verran että valo on puuttunut "perseilyyn" vain silloin kun kukaan muu ei sitä täällä ole tehnyt, ainakaan minun silmiini ei ole tullut kertaakaan tästä poikkeavaa tilannetta. Puuttumisen taustalla kuitenkaan ei ole mikään kurinpidollinen oikeus ja valon tottelematta jättäminen ei missään tapauksessa ole rike. Valon puuttumiin tilanteisiin suhtaudutaan kuin kenen tahansa muunkin siviilin puuttumiin tilanteisiin. Kuva jossa valo huutaa tuon "valokurin" ei muuten liity kurinpitoon mitenkään.. Valon omaa "huumoria", olin itse paikalla todistamassa tuota. Kuten muidenkin siviilien kohdalla ei myöskään valolla ole oikeutta huutaa turhaan tai hänet hiljennetään. Kuvassahan on toimittu jopa oikein Sotilaspoliisi Keuhkotulehduksen toimesta kun tämä huomauttaa että "elä huua".
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja pettynyt!! » 17.12.2015 22:06

tuntuu että, valo luulee olevansa, joku iso kiho kun, hän neuvoo muita miten, asiat pitää muka tehdä!!
Kuva
Kuva
pettynyt!!
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja -Ilkimys » 17.01.2016 23:08

Aikaisempaan keskusteluun viitaten pakko sanoa että liikaholhoominen johtaa vaan uusiin ja suurempiin ongelmiin. Armeijassa jossa palvelin melkeen vuoden olen huomannut että todella tiukka linja kiroiluun, haukkumiseen ja jopa VÄITTELYYN on pahentanut asiaa. Jos värvissä oli meneillä väittely, sotilaspoliisi kielsi osapuolia välittömästi antamasta omia mielipiteitä kyseisestä asiasta. Tämä on mielestäni väärin. Myös minkäänlainen puuttuminen muuhun kun selvään kiusaamiseen on väärin. Uskon, että sensurointi johtaa Streisand-efektiin jossa asian sensuroiminen johtaa vain suurempiin ongelmiin.

Haluan myös huomauttaa että on todella vaikea määrittää kiusaamista, tai haukkumista koska on hyvinkin mahdollista että toinen henkilö sanoi asiat "vitsillä" tai vitsillä. Tämän takia yleensä vedetään nolla toleranssilinja koska ei haluta/jakseta puida yksittäisiä keissejä. Nollatoleranssi taas johtaa siihen että väki värvissä saattaa apatisoitua tai vastakohtana radikalisoitua koska ovat erittäin tyytymättömiä uusiin linjauksiin.
Quotet on kivoja
"Katkera ja kyyninen mä oon, mutta hyvää tarkoitan joo"
"No more let life divide what death can join together"
Avatar
-Ilkimys
Jäsen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 17.01.2016 22:41

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja -Ilkimys » 05.02.2016 13:12

Koskien värvikilpailua

Toivon, että esimiehet muistavat pitää nykyisen värvin persoonallisuuden. Vaikka esimerkiksi nykyisen värvin lattia onkin ihan hirveen värinen ja oksettaa josku, se tuo persoonallisuutta. Värvi saattaa olla pieni, mutta se on persoonallinen. Toivon myös että värvi ei muutu isoksi sillä se vie persoonallisuuden helposti. Esimerkkinä armeija, joka on ehkä ihan nätti värvi mutta ei mitään persoonallisuutta.
Quotet on kivoja
"Katkera ja kyyninen mä oon, mutta hyvää tarkoitan joo"
"No more let life divide what death can join together"
Avatar
-Ilkimys
Jäsen
 
Viestit: 20
Liittynyt: 17.01.2016 22:41

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Arde82 » 07.03.2016 16:43

Nousi tuossa yksi päivä hyvä kysymys Alokkaalta kun koulutin häntä. Alokas kysyi "mitä tapahtuu jos ei suorita PK kahden viikon aikana? potkitaanko ulos" PK lapuissa sanotaan että suoritettava kahden viikon aikana mutta hieman epäselvää on se mitä jos ei suorita PK?
Jos joku voisi olla viisaampi ja kertoa mitä tapahtuu. Kun itse en tiedä kun olin liian pitkään poissa SA:sta
Kiitän jo etukäteen vastauksesta :wave:
Arde82
Aktiivinen
 
Viestit: 236
Liittynyt: 22.06.2011 18:36
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja rexjunnu1 » 07.03.2016 16:50

Arde82 kirjoitti:Nousi tuossa yksi päivä hyvä kysymys Alokkaalta kun koulutin häntä. Alokas kysyi "mitä tapahtuu jos ei suorita PK kahden viikon aikana? potkitaanko ulos" PK lapuissa sanotaan että suoritettava kahden viikon aikana mutta hieman epäselvää on se mitä jos ei suorita PK?
Jos joku voisi olla viisaampi ja kertoa mitä tapahtuu. Kun itse en tiedä kun olin liian pitkään poissa SA:sta
Kiitän jo etukäteen vastauksesta :wave:

Ne tunnit ns unohetaan sit ja joudut käymään vaa uusiks
ex väbels, nyk. sisustaja/merimiäs
Spoiler: +
Kuva
Kuva

Kuva
Spoiler: +
Kuva
Avatar
rexjunnu1
Hyperaktiivi
 
Viestit: 3639
Liittynyt: 19.06.2013 20:50

moikka kaikki :D

ViestiKirjoittaja PBENTF71BM » 18.07.2016 19:09

miks tuolla tele portissa on niin paljon ovia mä en oo käyny kun kahenna mä haluisin käymään enemmän niissä ovissa
PBENTF71BM
Jäsen
 
Viestit: 1
Liittynyt: 12.07.2016 19:30

Re: moikka kaikki :D

ViestiKirjoittaja Seittivelho » 18.07.2016 23:08

vastaanki tähä vaikka heti niin pääsee ne valvojat siirtämään tämän aiheen roskakoriin, siellä on joo paljo telejä, sieltä pääsee mm. esteradalle, kasarmille, luokkaan, metsään, SPOL-luolaa, liittolaisten jakamoihi, esikuntaa, jne.. Moneen paikkaan pääsee sen jälkeen kun olet itsellesi viran hankkinut ja edennyt urallasi, joka teleen ei kaikki koskaan tule pääsemään. Kyllä niiden teleporttien sisältö sinullekkin ajan kanssa selviää, maltti on valttia.

Mieluiten kannattaa kysästä suoraan ryhmänjohtajalta niin vastauksenkin taidat nopeammin saada.
Kuva
10.10.15 | PK 13.10.15 | KK 28.2.16 | 2.lk 8.1.17 | AUK1 12.3.17 - 18.6.17 | AUK2 20.8.17 - 29.10.17 | 1.lk 24.12.17 | RUK 9.6.19 - 2.2.20 |
Spoiler: +
Avatar
Seittivelho
Esimies
 
Viestit: 2362
Liittynyt: 06.07.2015 19:45

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Siiami » 19.07.2016 10:39

Olisi hienoa, jos koulutusosaston toimintaa pidettäisiin aikasemmin. Yleensä Habbossa on joo enemmän porukkaa iltaisin, mutta mielestäni mm. Klo 23 on liian myöhään. En yritä ajaa tällä mitään omia etuja vaan toivoisin että jatkossa toimintaa pidettäisiin aikaisemmin. Muuten mielestäni kaikki on hienosti Suomen Armeijassa.
Siiami
Jäsen
 
Viestit: 42
Liittynyt: 07.03.2016 19:47

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Darkrammstein » 19.07.2016 12:54

Siiami kirjoitti:Olisi hienoa, jos koulutusosaston toimintaa pidettäisiin aikasemmin. Yleensä Habbossa on joo enemmän porukkaa iltaisin, mutta mielestäni mm. Klo 23 on liian myöhään. En yritä ajaa tällä mitään omia etuja vaan toivoisin että jatkossa toimintaa pidettäisiin aikaisemmin. Muuten mielestäni kaikki on hienosti Suomen Armeijassa.

Toistaiseksi homma on toiminut niin, että pitovuorossa oleva kouluttaja on päättänyt ajan joka sopii hänelle parhaiten. Jotkut kykenevät pitämään koulutuksia aikaisemmin ja toiset myöhemmin.
Kuva
Kuva

"Elämästä ei selviä hengissä. Asepalveluksesta selviää, koska se ei ole elämää."
Avatar
Darkrammstein
Esimies
 
Viestit: 1716
Liittynyt: 06.10.2012 12:28

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja RapAlex » 19.07.2016 13:29

Darkrammstein kirjoitti:
Siiami kirjoitti:Olisi hienoa, jos koulutusosaston toimintaa pidettäisiin aikasemmin. Yleensä Habbossa on joo enemmän porukkaa iltaisin, mutta mielestäni mm. Klo 23 on liian myöhään. En yritä ajaa tällä mitään omia etuja vaan toivoisin että jatkossa toimintaa pidettäisiin aikaisemmin. Muuten mielestäni kaikki on hienosti Suomen Armeijassa.

Toistaiseksi homma on toiminut niin, että pitovuorossa oleva kouluttaja on päättänyt ajan joka sopii hänelle parhaiten. Jotkut kykenevät pitämään koulutuksia aikaisemmin ja toiset myöhemmin.

Mut se vois motivoida sotilaita enemmän toimintaan jos olis aikasemmin.
''Nothing is as important, as passion. No matter what you want to do with your life, be passionate!'' - Jon Bon Jovi
Avatar
RapAlex
Konkari
 
Viestit: 375
Liittynyt: 09.04.2012 07:19
Paikkakunta: ''Nämä kadut kaupungin, huvilat ja puutarhat..''

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 19.07.2016 13:47

RapAlex kirjoitti:
Darkrammstein kirjoitti:
Siiami kirjoitti:Olisi hienoa, jos koulutusosaston toimintaa pidettäisiin aikasemmin. Yleensä Habbossa on joo enemmän porukkaa iltaisin, mutta mielestäni mm. Klo 23 on liian myöhään. En yritä ajaa tällä mitään omia etuja vaan toivoisin että jatkossa toimintaa pidettäisiin aikaisemmin. Muuten mielestäni kaikki on hienosti Suomen Armeijassa.

Toistaiseksi homma on toiminut niin, että pitovuorossa oleva kouluttaja on päättänyt ajan joka sopii hänelle parhaiten. Jotkut kykenevät pitämään koulutuksia aikaisemmin ja toiset myöhemmin.

Mut se vois motivoida sotilaita enemmän toimintaan jos olis aikasemmin.


Näin se menee, että kouluttaja päättää oman ajan joka hänelle sopii, mutta näitä aikoja myöhään illalla on ollut monestikin eikä se ole ihan tavoite. Moni ehkä mieltää nyt kun kesä ja kesäloma, niin aikaa on ihmisillä enemmän, mutta eihän se näin ole kaikilla.

Kiitokset palautteesta, viedään asia eteenpäin ja odotetaan parannusta.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron