Yleisiä palautteita

Palautelaatikko. Voit täällä anonyymisti eli vierailijana tai nimimerkillä antaa palautetta SA:sta, sen toiminnasta tai jostain muusta.

SANA ON VAPAA, MUTTA ASIALLISTA KIELTÄ KÄYTTÄEN!

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 07.01.2017 00:52

Bathi kirjoitti:
timmioakmen kirjoitti:Jos asiallisia aiheita laitetaan roskikseen, voisi perustella miksi...

Ehkäpä aihe ei ollut tarpeeksi aktiivinen.



Tapsa-sedän Iltasaarna ja yhteiskunnallinen keskustelu yhdistettiin.

Suora lainaus kultsigailta:
"Tämä aihe toimii nyt yleisenä yhteiskunnallisista asioita keskusteluaiheena samalla. Näitä ei tarvita useampaa."
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja vaalenjoulupukki » 11.01.2017 21:42

Minua kiinnostaisi tietää, että miksi toisen armeijan esimiehille heidän omassa päämajassaan nouseminen on kielletty?
Kuva
Sotamies: 3.10.2016
Korpraali: 25.12.2016
Kuva
Kuva
Avatar
vaalenjoulupukki
Hyperaktiivi
 
Viestit: 772
Liittynyt: 03.10.2016 20:34

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Taxsi20 » 11.01.2017 21:59

vaalenjoulupukki kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää, että miksi toisen armeijan esimiehille heidän omassa päämajassaan nouseminen on kielletty?


Siis tarkoitatko sitä, että SA:n sotamies ei saa nousta MV:n värvissä heidän aliupseerille? Jos tarkoitat tuota, niin se on täysin heidän oma päätös.
Avatar
Taxsi20
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 2948
Liittynyt: 14.02.2011 22:03
Paikkakunta: Turku

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja vaalenjoulupukki » 11.01.2017 22:15

Taxsi20 kirjoitti:
vaalenjoulupukki kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää, että miksi toisen armeijan esimiehille heidän omassa päämajassaan nouseminen on kielletty?


Siis tarkoitatko sitä, että SA:n sotamies ei saa nousta MV:n värvissä heidän aliupseerille? Jos tarkoitat tuota, niin se on täysin heidän oma päätös.

Tarkoitan LA:n...kyl MV:ssä saa noussa, tai on ainakin tähän asti saanut.
Kuva
Sotamies: 3.10.2016
Korpraali: 25.12.2016
Kuva
Kuva
Avatar
vaalenjoulupukki
Hyperaktiivi
 
Viestit: 772
Liittynyt: 03.10.2016 20:34

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Evukka » 15.01.2017 19:16

vaalenjoulupukki kirjoitti:
Taxsi20 kirjoitti:
vaalenjoulupukki kirjoitti:Minua kiinnostaisi tietää, että miksi toisen armeijan esimiehille heidän omassa päämajassaan nouseminen on kielletty?


Siis tarkoitatko sitä, että SA:n sotamies ei saa nousta MV:n värvissä heidän aliupseerille? Jos tarkoitat tuota, niin se on täysin heidän oma päätös.

Tarkoitan LA:n...kyl MV:ssä saa noussa, tai on ainakin tähän asti saanut.


Ettei epävarmuuksia ole, niin MVssä saa kyllä nousta liittolaiset meidän esimiehille ja halutessaan tervehtiä.
Suomen Armeijan jäsenenä 17.7.2018 alkaen.

Merivoimissa komentajana 26.7.2015 - 24.7.2016
Evukka
Aktiivinen
 
Viestit: 298
Liittynyt: 19.02.2011 10:17

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.02.2017 23:18

Hyvää päivää, nyt minä haluaisin valittaa minun ILKstani. Mä tiedän, että en ole ollut habbon parhaiten käyttäytyvä sotilas tai mitään, mutta nyt kun pääsin tännw vihdoin ja viimein liittymään niin mut erotettiin mielestäni ihan liian helposti. Mä menin vaan esimiehen eteen puhuttelemaan sitä ja tein sen oikein. Aikeena mulla oli lahjoittaa 100e SAlle. Sitte mä kyselin että miten sen voi lahjoittaa ja sanoin eträ voiko sulle henk.koht. lahjoittaa. Vastaus oli, että joo jos nähdään joskus jossakin huoneessa. Sitten mä sanoin "yks ankka sitte" aivan täysin huumorilla, miehelle joka heittää samallaista läppää ja yleensä vaan naureskelee näille. Sitte mä vaan lensin pihalle ja sain kuulla että siitä tuli sitte ILK. Aikaisemmin mä olin muuten käyttäytynyt ihan hyvin, mutta oli 1-2 kirosanaa lipsahtanut, jota muillekki sattuu. Mä haluisin tosissaa luoda urani SAssa ja tavoitteena olisi nousya vielä jonain päivänä kenraaliksi. Mä toivon että ymmärtäisitte mua sillä mä käyttäydyn hyvin ja haluun alottaa kunnon uran!

Ystävällisin terveisin:
paras_herra
Vieras
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Vieras » 07.02.2017 23:40

ja mä korjaan tohon että ei 100e vaa 100kolikkoo
Vieras
 

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja Tapsa76 » 08.02.2017 10:02

Vieras kirjoitti:Hyvää päivää, nyt minä haluaisin valittaa minun ILKstani. Mä tiedän, että en ole ollut habbon parhaiten käyttäytyvä sotilas tai mitään, mutta nyt kun pääsin tännw vihdoin ja viimein liittymään niin mut erotettiin mielestäni ihan liian helposti. Mä menin vaan esimiehen eteen puhuttelemaan sitä ja tein sen oikein. Aikeena mulla oli lahjoittaa 100e SAlle. Sitte mä kyselin että miten sen voi lahjoittaa ja sanoin eträ voiko sulle henk.koht. lahjoittaa. Vastaus oli, että joo jos nähdään joskus jossakin huoneessa. Sitten mä sanoin "yks ankka sitte" aivan täysin huumorilla, miehelle joka heittää samallaista läppää ja yleensä vaan naureskelee näille. Sitte mä vaan lensin pihalle ja sain kuulla että siitä tuli sitte ILK. Aikaisemmin mä olin muuten käyttäytynyt ihan hyvin, mutta oli 1-2 kirosanaa lipsahtanut, jota muillekki sattuu. Mä haluisin tosissaa luoda urani SAssa ja tavoitteena olisi nousya vielä jonain päivänä kenraaliksi. Mä toivon että ymmärtäisitte mua sillä mä käyttäydyn hyvin ja haluun alottaa kunnon uran!

Ystävällisin terveisin:
paras_herra


Kannattaa ottaa yhteyttä Vartiopäällikköön tai suoraan kenraalille JA mieluusti omalla nimimerkillä foorumeiden tai habbon kautta.
History
Spoiler: +
Kuva
"Älä lähetä ihmisiä tappamaan minua, olemme jo saaneet 5 heistä kiinni. Jos et lopeta tappajien lähettämistä, lähetän yhden Moskovaan, eikä minun tarvitse lähettää toista." - Josip Broz Tito
Avatar
Tapsa76
Hyperaktiivi
 
Viestit: 1828
Liittynyt: 12.03.2012 08:00
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Yleisiä palauteitta

ViestiKirjoittaja sotkija » 08.02.2017 15:20

SA - The End
sotkija
 

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja @Janari » 18.06.2017 21:27

Parin päivän jälkeen Suomen armeijassa esille on noussut uusi ja hyvin epämukava muutos:
Idlessä täysi puhumattomuus.

En tiedä kenen idea tämä on ollut, tai minkä takia mutta tämä totaalikielto on kyllä liian tiukka linja. Tilanteita on, joissa sen edes 1-2 lauseen sanominen olisi suotavaa, mm:
-Olet juuri selvinnyt idlelaatalle, kun kaveri esittää kysymyksen ja on palattava idlestä vastatakseen ja sitten takaisin.
-Olet ehtinyt juuri idleen ja alkaisikin toiminta.
-Joku kysyy yleisesti kysymyksen värvissä, esim onko joku sallittua. Satut just vilkasee ruutua tv:n ohella ja sinulla olisi siihen vastaus, vaan et kehtaa rampata idlestä pois ja takaisin vastataksesi.

Lisäksi on linjattu, että kurinpitoasioissa idlestä saa puhua, mikä varmasti sekin vain sekottaa porukkaa. "Miks tuo sai ja minä en?"

Varmasti muitakin tilanteita. Se jopa pitää tiiviimmin idlesaä kiinni, kun ajattelee aina "no en minä nyt tuon takia idlestä lähe, ohjelmakin jatkuu kohta.." idlessä kun suositeltavaa on olla aina, kun ei oo täysi focus näyttöön.

SA Omistaa vielä mahdollisimman hankalan idlesysteemin, jonka kanssa on oikein kiva venkslata.
Keneltä se on poiskaan, jos idlestä sanoo sen 1-2 lausetta? Jos vain raja on tarkka, montako niitä lauseita voi sanoa (esim 2.). Oon ollu vain kaks päivää jäsenenä ja on ollut monia tilanteita, kun olisin yhteen kysymykseen voinut vastata idlestä, mutta en oo viittiny sen takia pois sieltä mennä.

Onko tässä mitään järkeä ja tuoko lisää jäseniä sa:han se, että asioita vain tehdään hankalammaksi? Ainakin perustelun tälle päätökselle tahdon.
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja Kultsigai2 » 18.06.2017 23:05

@Janari:
Muutos idlestä puhumisen linjaan tehtiin vanhan käytännön valvomisongelmien vuoksi. Esimiehistön linja sille, kuinka paljon oli muutama sana, vaihteli ja aiheutti näin epäoikeudenmukaisuutta puuttumisessa.

Palauteen tiimoilta esimiehistö sekä ylin johto kävivät keskustelun ja etsivät vaihtoehtoja linjaukseen. Komentajan päätös asiassa on että nykyisellä kaavalla jatketaan.

Komentajan oikeuttamaan:
-Kenraaliluutnantti Kultsigai2
Kuva
Avatar
Kultsigai2
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
Evp kenraali, Suomen Armeijan entinen komentaja
 
Viestit: 1939
Liittynyt: 15.02.2011 16:26

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja @Janari » 18.06.2017 23:27

Voi harmi. Noh, kiitos vastauksesta kuitenkin.
Kuva
@Janari
Hyperaktiivi
 
Viestit: 878
Liittynyt: 26.01.2014 20:53
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja majuri888 » 21.06.2017 02:04

millon SA:n värviä uusittu aulaa saisi suurentaa 1 silosohva lisätä istumapaikaks bonzsaikasvia vois siirtää öljylampun jos miehistölle sallittais myös 1 esimiehen hiustyyli joa olis hc-anannas

vat? -kg2
Legenda jo syntyessään
Avatar
majuri888
Konkari
 
Viestit: 500
Liittynyt: 24.09.2014 07:19
Paikkakunta: Raahe

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja Bathi » 23.06.2017 22:26

majuri888 kirjoitti:jos miehistölle sallittais myös 1 esimiehen hiustyyli joka olis hc-ananas

Juurikin näin.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611242200031661_uu.shtml
Iltalehden uutisessa kerrotaan, että siilipakkoa ei enää IRL-armeijassa ole. Vaan esimerkiksi ananaksen kaltainen hiustyyli on sallittu. Tämä olisi minusta Suomen Armeijan kehittymisen ja realistisuuden kannalta erittäin oleellinen muutos. Suomen Armeijassa esimiehillä on oikeus esimerkiksi tähän HC-ananakseen. En näe tätä silloin mitenkään ongelmana, että miehistön jäsenille sallittaisiin enemmän hiustyylejä.

Kuva
Kuva
Kyllä, tässä ovat perusteluita, miksi tämmöistä ei tehtäisi. Vastauksena tähän mennessä saatu joko "pysytään perinteissä" -hyssyttelyä tai jonkinasteista vittuilua. Muistaakseni Suomen Armeija pyrkii olemaan kehittyvä ja mahdollisuuksien mukaan realistinen armeija. Tällöin tämä olisi ihan hyvä muutos.
Sotamies Bathi
1. Jouk. & I

Spoiler: +
Liittymispäivä: 19.4.2020
Sotamieheksi: 20.4.2020
Avatar
Bathi
Hyperaktiivi
 
Viestit: 715
Liittynyt: 29.11.2012 19:27
Paikkakunta: Suomi

Re: Yleisiä palautteita

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 30.06.2017 17:37

Kuinka kauan esimiehen sallitaan olla poissa habosta (ilmoittamatta), ennen kun sille tehdään mitään? T. Eräs hyvin turhautunut esimies.
Kysyjä
 

EdellinenSeuraava

Paluu Palautteet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron